Péče na interně je tristní, lékaři i sestry se chovají hrubě, jsme šokováni.

To tvrdí několik pacientů a jejich příbuzných. Vedení nemocnice i radnice chystá radikální kroky, které by měly takovým případům zabránit.

Doslova bouři rozpoutal dopis jednoho ze čtenářů Nymburského deníku, který popsal své zkušenosti. Redakce jméno pisatele zná, ale respektuje jeho přání zůstat v tomto případě v anonymitě. V dopisu se píše o 40 minutách čekání na příjmu interny s vážně nemocným otcem. „Po příchodu do ordinace prvním slovem pana doktora bylo – ne dobrý den, nebo co vám pane je, ale kdo jsou ti lidé, kteří jsou tady s vámi… Táta požádal, jestli by si nemohl lehnout, že mu je zle, opět mu nikdo nepomohl mimo mě a mamky. Na mamku toho začínalo být hodně, nevěřila svým očím a uším, a poprosila mě, jestli by si mohla sednout,“ píše se mimo jiné v dopisu.

Pod textem zveřejněném na internetu se objevilo téměř třicet reakcí, z nichž řada popisuje podobné zkušenosti.

Ředitel nemocnice Vladimír Měrka chce na situaci reagovat a stížnosti rezolutně řešit. „Rozhodně nechceme a nebudeme tolerovat neprofesionální chování personálu k našim pacientům. Zároveň ovšem zdůrazňuji, že princip anonymity a neadresnosti brání běžnému standardnímu postupu, tedy prošetření celé záležitosti a případnému potrestání konkrétních viníků,“ uvedl Měrka.

Aby zabránil podobným pochybením ze strany personálu do budoucna, připravil jedno opatření okamžitě. „Jako projev snahy o zkvalitnění péče o naše pacienty jsme zřídili e-mailovou adresu pacient@nemnbk.cz, kam mohou občané posílat své náměty a stížnosti. V nemocnici budou také nainstalovány schránky pro dotazníky spokojenosti, které budou k vyzvednutí na jednotlivých odděleních a ambulancích,“ vysvětluje Vladimír Měrka.

Čas ukáže, jestli jsou to opatření vedoucí ke kýženému efektu, tedy lidské slušnosti. Jak vyzývá nespokojený pisatel. „Pojďme s tím něco udělat, zkusme zatlačit na vedení nymburské nemocnice a na vedení oddělení, aby se personál choval profesionálně, lidsky. Možná jsem narazil pouze na tým, který tyto věci neakceptuje. To, co se dělo, jakým způsobem se k nám pan doktor a personál choval, nikdy nezapomeneme,“ píše v dopisu.

Na stížnosti ohledně personálu nymburské nemocnice zareagovalo také vedení města v čele se starostou Milošem Peterou. „Město Nymburk pověří dozorčí radu společnosti Nemocnice Nymburk, aby se vážně zabývalo kontrolou přístupu personálu k pacientům. Ve spolupráci s jednatelem společnosti co nejdříve nastavíme kontrolní mechanismy, které by měly do budoucna podobným záležitostem zabránit,“ řekl Petera.

Podle našich informací by měla v horizontu několika dnů vzniknout také bezplatná telefonní linka, sloužící k připomínkám a stížnostem, ale třeba také poděkováním.