Mnohokrát jsme již psali o rekonstrukci budovy vlakového nádraží 
v Nymburce. Často i o jistém propojení s autobusovou dopravou. Poslední zprávy ale hovoří o tom, že slíbených 80 milionů nedostane Nymburk na nádraží, ale že se použijí jinde a jinak.

Středočeský kraj spolufinancoval prostřednictvím Regionálního operačního programu Střední Čechy nákup železničních kolejových vozidel pro České dráhy. Ty však celou částku nevyužily. Alokované a nevyužité prostředky ve výši 300 milionů korun proto měly být použity na revitalizaci několika železničních stanic.

Bylo vybráno celkem osm měst – Nymburk, Kolín, Zdice, Příbram, Kutná Hora, Mladá Boleslav a Hořovice.„Jedná se o vlakové stanice, které na opravy marně čekají řadu let a jsou velmi vytížené. Většina cestujících je využívá na cesty do a ze zaměstnání. Dotace měla být po udělení souhlasu Evropské komise přidělena přímo ČD a. s. a pokryla by 85 procent předpokládaných nákladů," objasnila mluvčí nymburské radnice Markéta Tomčíková.

Podle místostarosty Zdeňka Vocáska je plánovaná akce vážně ohrožena. „Vedení Českých drah nechce rekonstrukci železničních stanic spolufinancovat. To znamená, že ze strany kraje pak tato investiční akce padá a předmětných 300 milionů bude použito na opravy komunikací. To je jistě chvályhodné, ale bohužel velmi krátkozraké. Udržitelnost projektů nádražních budov je daleko delší a pro obyvatele, obce, kraj i stát je z dlouhodobého hlediska výhodnější. Je to investice do budoucnosti – opravené budovy budou sloužit desítky let," konstatoval místostarosta Vocásek.

Vedení nymburské radnice se s tímto stavem rozhodně nechce smířit bez boje. „Oslovil jsem vedení dalších obcí a se žádostí o pomoc jsem se obrátil na vládu. Pokud se nepodaří rekonstrukci realizovat nyní, budou nádražní budovy dále chátrat," vysvětlil Zdeněk Vocásek s tím, že České dráhy opravy financovat nebudou, obce, ani kraj na ně také nemají a ani nemohou investovat do majetku, který není v jejich vlastnictví. Podle něj bude Evropská unie v dalším období podporovat spíše jiné projekty.

V rámci rekonstrukce za zhruba 80 milionů korun mělo dojít k obnově všech vnitřních sítí, povrchovým úpravám, opravě střech, zateplení objektu, výměně oken a úpravě přednádražních prostor. Vzhledem k zamýšlenému sloučení autobusové a železniční dopravy se měla výrazně rozšířit nádražní hala. Vzniknout měla také nová čekárna, restaurace a úschovna zavazadel.

Co je potěšující a jistě k nádraží patří, je nedávno znovuotevřená nádražní restaurace, která má styl.