Naprosto neutěšený stav nymburského hlavního nádraží nás donutil dozvědět se víc. Proč je zavřená trafika před nádražím, proč je zavřená restaurace, bufet i čekárna? Proč, když stojíte na prvním nástupišti, máte pocit, že tu vybuchl granát.

Také se vám možná vybaví text písně Jaroslava Uhlíře Jsem jako nádraží. Pokud projdete tím nymburským, můžete si dosadit, že zůstanete špinaví, hladoví a vymrzlí.

Restaurace mění provozovatele. Uvnitř se zedničí. „Kompletně rekonstruujeme. Chce to vyměnit vodovodní potrubí i topení. Mělo by to trvat tak dva až tři měsíce,“ řekl nám jeden z dělníků.

Na kliku narazíte i u dveří do čekárny. Dříve byla otevřena od 4 do 22 hodin. Teď je zde jen oznámení o tom, že vám čekárna bude zpřístupněna pouze na požádání. „Je uzavřená hlavně kvůli bezdomovcům a učňovské mládeži. Bezdomovci tady v podstatě bydleli, mladí tu zase vyváděli. Postříkali sprejem stěny, vylepovali plakáty. Trávili tu hodně času,“ postěžovala si pracovnice drah, která je 
k dispozici zájemcům z řad cestujících čekárnu odemknout.

Jediný čtenář ve vytopené čekárně je v klidu. „Zrovna šla paní, tak tu jsem. Jinak bych asi nehledal klíče. Jedu tudy dvakrát do roka. Podobný problém máme v Řečanech. Ale není tam přes den zavřeno. Paní, co prodává lístky, na čekárnu vidí,“ uvedl cestující.

Pouze v hale je míst k sezení asi deset. A venku je chladno. Trafika před nádražím je na prodej.

Dojem vylepšuje trafika 
v hale a prodejní stánek obchodního řetězce. Tam si můžete koupit svačinku.

Ovšem cedule před vstupem do nádražní haly upozorňující na restauraci je jen muzejním kouskem.

Podle našich zjištění projde nymburským hlavním nádražím denně kolem deseti tisíc lidí. Většina z nich se ihned pakuje pryč. Špína na nástupištích a v podchodu, plná hala, venku ještě zima a nádražní hospoda v rekonstrukci.

Záchody jsou naštěstí v provozu. I o jejich dlouhé odstávce jsme ale před časem psali.

Přítrž by tomu všemu měla učinit proměna nádraží, na kterou Nymburk získal 81 milionů korun. „Máme studii přestavby dopravního terminálu. Návrh počítá s kompletní rekonstrukcí nádražní budovy. Má jít o opravu střech, zateplení objektu a výměnu oken. Vzhledem k zamýšlenému sloučení autobusové 
a železniční dopravy bude rozšířena nádražní hala,“ řekl místostarosta Zdeněk Vocásek.