Právě ministerstvo dopravy má převést nádražní budovy ve správě Českých drah do majetku Správy železniční dopravní cesty. Proto už letos dráhy nechtějí do oprav budov investovat.

Jenže například budova poděbradského železničního nádraží už na rekonstrukci čeká několik let. A několik let o ní usiluje radnice a ředitelství Českých drah jí slibuje. Ta má i projekt včetně požadavků památkářů.

Jedná se totiž o první funkcionalistickou stavbu na českých tratích z roku 1926 architekta Vojtěcha Krcha, která byla považována na nejhezčí u nás a dnes pro Poděbraďáky představuje budova připomínající lokomotivu historickou městskou památku.

Zateplení budovy, novou fasádu a výměnu oken za zhruba deset milionů korun České dráhy slibují od roku 2011 a mělo k nim konečně dojít letos. Vzhledem k záměru ministerstva dopravy budou opravy opět odloženy. Ke změně majitele by mohlo dojít příští rok.

Starosta Poděbrad Ladislav Langr dráhy urgoval dopisy, nyní napsal rovnou ministrovi dopravy: „Pozval jsem ho 
k prohlídce stavu nádraží s varováním, aby se nelekl."