Už dvě firmy se ptaly v Lysé nad Labem na projekt Živá nádraží. Měly by zájem do něj vstoupit, jak uvedl starosta města Jiří Havelka.

„My ale vůbec nic nevíme,“ řekl bezradně. A bezradně jako by se chovaly i dráhy. Pro Lysou zatím výběrové řízení na investora, který by na nádraží investoval do zkvalitnění zázemí, nevypsaly. A ani se nechystají. „Zatím se neví, kdy to bude,“ řekl Karel Otava z Českých drah stručně.

Špatně jsou na tom Poděbrady, kde první kolo tendru krachlo. Firma Con Invest, která měla projekt realizovat, už neudělá nic. „Zástupci firmy nám sdělili, že České dráhy zrušily výběrové řízení a tím vypadly ze hry. Jsme na mrtvém bodě, přes rok příprav je pryč,“ zlobí se starosta Lubomír Zíta, který netuší, co bude dál.

A o nic chytřejší není ani Nymburk. I když i tady nádraží potřebuje akutní obnovu, o jeho oživení se stále jen jedná. Firma AŽD Praha, která to má mít na starost, stále jen pracuje na smlouvě s drahami.

Skeptický byl k projektu od začátku starosta Milovic Milan Kraus. I zdejší nádraží dráhy zařadily mezi 60 nádraží k oživení. Nikdo ale neví, kdy. „Nádraží je hrozné, neodpovídá sedmitisícovému městu,“ řekl Kraus. Modernizaci by vítal, a to brzy. „Obávám se ale, že se investoři nepohrnou. I větší a traktivnější města s tím mají potíže.“