Kterých ulic se změny týkají:
Letců R.A.F., Okružní, Tyršova, Ivana Olbrachta, Jurije Gagarina, Gen. Ant. Sochora, Karla Čapka, Mládežnická, Vítkovická, Alfonse Muchy, Hrnčířova, Dědinova, U Výměníku 2, Josefa Mánesa, Jiřího Wolkera, Mikoláše Alše, U Výměníku 1, dále lokalit za č.p. 1898-1903 a 1936-1941

Uvnitř sídliště na všech kříženích včetně výjezdů z parkovišť zmizely dopravní značky označující hlavní a vedlejší silnice. Generálně platí přednost zprava. S výjimkou nového kruhového objezdu na křížení ulic Karla Čapka a Jurije Gagarina. 

Jedná se o území ohraničené ulicemi Letců RAF, Okružní, potokem Liduška a začátkem sídliště z pohledu od bývalého Zelka. Prakticky jde o celé drahelické sídliště. 

Nejde o nápad vedení města, jak se někteří místní domnívají. Jde o součást projektu revitalizace navrženého projektantem Michalem Čepelkou. „My jsme to do projektu zapracovali a v poslední fázi tuto variantu podpořili. Nápad vzešel z odboru dopravy a od policie. V průběhu projednávání se objevily komplikace, ale nakonec jsme došly ke shodě na tomto řešení,“ vysvětlil Deníku projektant.

A proč tedy vlastně došlo k této variantě? „Hlavním cílem je zpomalení dopravy v obytné zóně a zvýšení bezpečnosti chodců. Řidiči se by se v těchto místech měli pohybovat rychlostí 30 kilometrů za hodinu,“ řekl vedoucí odboru správy městského majetku Jiří Konhefr. Podle jeho slov byla informace o změně přednosti jízdy na sídlišti zveřejněna včas a v první fázi se autoři projektu museli vypořádat i s některými připomínkami. Po vyvěšení na úřední desku 22. prosince se už další námitky neobjevily.

Praktickou užitečnost opatření uvedl na příkladu projektant. „Každý, kdo je řidič a ví, že se mu nabídne rovná trasa stále po hlavní silnici, a to i v našem případě na sídlišti, těžko udrží rychlost 30 kilometrů za hodinu. Účelem je, aby při možnostech přednosti zprava musel být více ve střehu a jel tedy pomaleji,“ uvedl Čepelka.

Dalším efektem změny je zmizení desítek značek. Na ulici Jurije Gagarina jsme na 200 metrech napočítali deset kovových patek, které na místech zbyly po včerejším odstranění přebytečného značení. „I úbytek dopravního značení je pozitivním efektem. Dopravních značek byl místy doslova "les", zvlášť u parkovišť. Každopádně chceme, aby sídliště byla více klidová zóna než dosud,“ poznamenal místostarosta Jan Ritter. 

A co na to místní? Především byli překvapeni. Většina oslovených pochybuje, že to k deklarovanému snížení rychlosti aut povede. „Nejsem si jist, pokud řidič pojede po ulici a vjede mu tam někdo z parkoviště, že hned pochopí, že se jedná o přednost zprava. A tedy on skutečně musí dát přednost vyjíždějícímu z parkoviště. To bude hodně velký nezvyk,“ myslí si oslovený muž žijící na sídlišti. 

Oslovená řidička se rozčilovala mnohem více. „Já to nechápu. Doteď to fungovalo normálně, nevím o žádných nehodách, kvůli kterým by taková změna byla potřeba. Štve mě to,“ řekla nasupená šoférka. 

Menšinový názor prezentoval Petr Procházka. „Já bych v tom zásadní problém neviděl. Je to otázka zvyku,“ konstatoval Nymburák.