„Pod mosty propluje v Poděbradech a v Nymburce. Loď je relativně velká, musí se řídit velikostí plavebních komor. Dlouhá je 86 metrů a široká 9,60 metrů,“ uvedla mluvčí Ředitelství vodních cest Pavlína Straková.

Tanker bude sloužit na přepravu chemikálií. „Je to říční loď a popluje z Chvaletic do holandského přístavu Lemmer,“ uvedl zástupce majitele loděnice Jan Halouska.

Podle Halousky se musí tanker zatížit načerpáním vody, aby podeplul některé mosty. „Říká se tomu balastování. Voda se čerpá do speciálního prostoru. Kabina tankeru je v nejvyšším bodě vysoká 6,10,“ vysvětlil Halouska.

Načerpávat tanker se bude muset i v Nymburce pod železničním mostem, kde je schválená podjezdná výška 5,25 metrů. V Poděbradech by tanker nemusel mít větší problémy, jeho podjezdná výška je už nyní před dokončením rekonstrukce 7 metrů.