„Tanker je vyrobený na zakázku, je projektovaný na přepravu tekutých nákladů,“ řekl zástupce chvaletické loděnice Jan Halouska.

Lidé tak budou mít první možnost uvidět opravdu velkou říční loď proplouvat pod rekonstruovanými mosty v Poděbradech a v Nymburce.

Poděbradský most stále přestavbou prochází, nad řekou se klene prozatím jeho polovina. V Nymburce už přestavba železničního mostu skončila. „V Poděbradech propluje tanker bez problémů, podjezdná výška je tu nastavena na 7 metrů. V Nymburce ale bude potřeba tanker napustit vodou, aby proplul. Kabina tankeru má totiž 6,10 metrů a podjezdná výška železničního mostu je 5,25 metrů,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství vodních cest (ŘVC) Pavlína Straková. Zásah bude nutný i přes to, že železniční most v Nymburce už byl zvýšen. Prý je ale napouštění vodou zcela běžná a častá „operace“.

Nejnižším mostem na trase Chvaletice – Lemmer je ten kolínský, který má podjezdnou výšku pouhých 4,5 metru.

Tanker je dlouhý 86 metrů a široký 9,60 metru. „Rozměry jsou dané i velikostí plavebních komor,“ dodala Straková.