Jako nejzajímavější moment v celé přestavbě mostu hodnotí umístění nové konstrukce silničního mostu na poděbradskou stranu k restauraci Bílá růže Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVCČR). Tato podívaná nás čeká pravděpodobně v průběhu dnešního dne. Už včera ale nabrala dodavatelská firma dvoudenní zpoždění.

„Je to přesně půlka mostu a váží 250 tun. Hydraulicky ji nejprve nasouváme na středový pilíř a pomocné podpěry. Potom ji uchopí dva jeřáby, které konstrukci přesunou na stranu Poděbrad,“ řekl stavbyvedoucí Jiří Syrový.

Ke zdržení v harmonogramu prací došlo v minulých dnech právě při nasouvání na pilíře. „Je to unikátní metoda, ale nejde to tak rychle. Posunujeme konstrukci tak metr a půl za hodinu. V devět večer nám to začalo namrzat, musel jsem z bezpečnostních důvodů nasouvání zastavit,“ dodal Syrový.
„Nikdo nedokáže přesně nic říci, místo dvou dní, trvá proces přemístění už čtyři. Je to nepředvídatelné, stavbaři konstrukci stále přeměřují, jestli nedochází ke zkroucení. Unikátní metoda si sama určuje i svůj čas,“ uvedla mluvčí ŘVCČR Pavlína Straková.

Velkolepá akce, která se ve městě opakuje znovu po roce 1954, kdy byl slavnostně otevřen již zbouraný most, potrvá až do konce května.

Dodavatelská firma slibuje, že dílo dokončí v termínu. Do té doby musí řidiči využívat objízdných tras a pěší lávku, která je napojena na hydroelektrárnu.

Spekulovalo se i o tom, že část mostu pro chodce otevře dříve než na konci května. „To není možné, tuto část budou stavebníci dodělávat až úplně nakonec,“ řekla mluvčí Straková.