Jedná se o velmi frekventovaný most, po němž projede až deset tisíc aut denně. Proto se demolice staré konstrukce a výstavba nové děje v režimu, při němž nebyl provoz na mostě ani na chvíli úplně přerušen. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdla se jedná o unikátní stavební metodu.

Demolice mostu začala na jaře letošního roku:

Demolice silničního mostu nedaleko dálnice D11 u Poděbrad | Video: Deník/Miroslav S. Jilemnický

„Zjednodušeně řečeno, na jaře jsme rozebírali polovinu mostní konstrukce, po té vedlejší nahoře jezdila auta. Když byla tato část mostu zdemolovaná a postavili jsme novou část, přesunuli jsme se na druhou polovinu a řidiči nahoře jezdí už po té nové. Jinými slovy, ačkoliv postavíme zcela nový most, ani na chvíli řidiči nebudou úplně omezeni a místo nebude ani na chvíli zcela neprůjezdné,“ vysvětlil Rýdl. „Nyní je doprava místem výstavby vedena po již opravené půlce mostu, a to kyvadlově. Provoz je řízen světelnou signalizací,“ uvedl Jiří Veselý z ŘSD.

Bouraný most stál na místě přes třicet let a byl ve špatném technickém stavu. Práce mají podle harmonogramu trvat do konce října, kdy by řidiči měli místem projíždět bez omezení. Projekt vyjde na necelých 90 milionů korun.