Celý den se mohli zájemci svézt starým pantografem 
z Masarykova nádraží v Praze do Milovic a zpět. Vlaky odjížděly každou hodinu a tohoto historického cestování využily stovky cestujících. „Je to srdeční záležitost. Já jsem celý život jezdil na dráze a teď jsem vzal vnuka, aby se podíval, 
s čím jeho děda také jezdíval," řekl nadšený Josef Novotný 
z Prahy.

Na své si ale přišli i zájemci o hasičskou techniku. Členové Hasičské záchranné služby při Správě železniční a dopravní cesty přivezli na ukázku vyprošťovací techniku včetně dvou tanků předělaných z vojenských na hasičské. Tyto kolosy se silnými motory jsou schopné vyprostit cokoliv nejen na železnici, ale i například při povodních nebo jiných živelních katastrofách. Hasičská záchranná služba SŽDC předvedla v Milovicích dva tyto speciální stroje VT 72B. SŽDC získala 
v roce 2012 do svého vlastnictví celkem čtyři vyprošťovací tanky. Jejich samotná oprava a technické přizpůsobení pro potřeby drážních hasičů začaly v září následujícího roku. Do té doby byly tanky deponovány v areálu v Milovicích, kde na nich příslušníci HZS SŽDC trénovali a také skládali zkoušky. Tank VT 72B spotřebuje za hodinu práce při plném zátahu motoru při přitahování břemene až 500 litrů nafty. Dokáže vyvinout přes tři kladky přítažnou sílu až 90 tun a je schopen dosáhnout rychlosti až 60 km za hodinu. Podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Jiřího Koláře jde ovšem o natolik specifickou techniku, která nemá srovnání v celé republice. A i proto byly tanky centrem pozornosti kluků od nejútlejšího dětství, až po ty nejstarší. Mohli se svézt a pocítit pod sebou opravdovou sílu motoru se čtyřmi výfuky.

A kdo nechtěl jet vlakem ani na tanku, mohl se projet historickými autobusy po Milovicích. A to zcela zdarma. Jeden z autobusů byl dokonce upravený jako cabrio. Což při slunečném počasí bylo příjemné.