Hejtman Středočeského kraje Petr Bendl jednal s primátorem Hlavního měta Prahy Pavlem Bémem o budoucnosti Masarykova nádraží. Radní města Prahy totiž před časem přijali změny územního plánu, které by v místech Masarykova nádraží umožnily stavět. Masaryčka by tak v podobě, jak ji dnes známe, zmizela z hlavního města.

A to se řadě lidé nelíbí. Starostové na to konto dokonce zorganizovali petiční akci proti zrušení nádraží. „Pro desetitisícové město Čelákovice je spojení s Prahou prioritní. Nezatěžuje se městská doprava a místní se brzy a snadno dostanou do centra Prahy,“ řekl čelákovický starosta Bohumil Klicpera.

Pod petici se podepsalo téměř 3 tisíce lidí. „Tisícovka je Pražanů, jinak zbytek jsou mimopražští cestující,“ uvedl Klicpera. Své opodstatnění má petice i podle starosty Poděbrad Josefa Ďurčanského. „Nechtěl bych, aby Masaryčka skončila jako nádraží Těšnov. Tam zmizela i budova,“ uvedl Ďurčanský.

Varianta zrušení Masarykova nádraží je však nepřijatelná i pro Středočeský kraj. Hejtman Středočeského kraje Petr Bendl proto jednal s primátorem Pavlem Bémem. „Pan primátor mě ujistil, že Středočeši o spojení s centrem Prahy v žádném případě nepřijdou. Beru jeho slovo jako závazné.

elezniční doprava je bezesporu budoucností našeho kraje, a to zejména ve vazbě na hlavní město. Chceme tento druh dopravy rozvíjet a jednat s Prahou o moderním řešení v centru metropole,“ uvedl Bendl.

To potvrdil i primátor Bém. Zprávy o rušení Masarykova nádraží prý byly nešťastné. „Hledáme pro Prahu, její okolí o celou českou železniční síť takové řešení hlavního pražského uzlu či nádraží, které by do budoucna mohlo obsáhnout jak příměstskou dopravu, tak dálkové a mezinárodní spoje. Jde o dlouhodobý výhled. Bylo by krátkozraké o takovém perspektivním řešení nepřemýšlet. Dokud jej nenajdeme a nevybudujeme nový funkční železniční uzel v centru Prahy, rušení Masarykova nádraží nepřichází v úvahu,“ vyjádřil rezolutně svůj postoj pražský primátor Bém.