V praxi to jsou různě dlouhá betonová vyvýšení se sjezdy a nájezdy, které nutí řidiče přibrzdit. Stejný systém je využit například na sídlišti v ulici Jurije Gagarina.

Nejedná se tedy o klasické krátké zpomalovací retardéry, ale o stavební prvky dlouhé někdy i desítky metrů.

Tento týden začalo na radnici stavební řízení. „Pokud nebudou ze strany obyvatel vzneseny námitky a připomínky, výsledkem by mělo být vydání stavebního povolení. Celá záležitost by mohla být vyřešena v řádu měsíců,“ řekl radní Zdeněk Vocásek.

Vizualizace, která ukazuje, jak by měl areál nemocnice vypadat za několik let.
Vizualizace: Podívejte se, jak bude nemocnice v Nymburce vypadat za pár let

Co se týče technických parametrů, tak odrazné plochy budou od stávající silnice převýšeny o 12 centimetrů, šířka odrazné (nájezdové) plochy je vždy 1 metr. Délka jednotlivých odrazných těles, tedy vyvýšených částí silnice, bude rozdílná. Měřit budou od 4 do 26 metrů. Celkem půjde o osm odrazových těles.

Ulice Malé Valy je specifická tím, že je úzká a přímo z ní se vstupuje do domů. Jinými slovy každý obyvatel této ulice se musí už při vycházení z domu ve dveřích rozhlédnout, zda zrovna neprojíždí auto. „Někteří tu jezdí opravdu rychle. Bydlí tu i děti a je otázkou času, než se tady stane neštěstí,“ stěžoval si už v minulosti jeden z obyvatelů ulice Milan Kovář.

Celková rekonstrukce nadjezdu má být hotova ještě letos, drobné dokončovací práce může dodavatelská firma zvládnout i na začátku příštího roku.
Podívejte se, jak pokročila rekonstrukce nadjezdu. Pracuje se hlavně u pilířů

Obě části rozdělené ulice jsou jednosměrné a jediným možným vjezdem do obou částí je odbočení z Boleslavské třídy. Jak směrem k čajovně, Charlie´s Coffee Garden a kavárně U Strejčka, tak na druhou stranu, kde sídlí například hudebniny. Právě pro druhý směr platí, že místní si často tímto úsekem zkracují cestu mezi Boleslavskou třídou a Tyršovou ulicí, čímž se vyhnou průjezdu náměstím.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.