Dopisy u sousedů, složenky na příjem peněz v keřích před domem, nebo nedoručená pošta vůbec. S takovými problémy se v posledních několika týdnech potýkají obyvatelé některých ulic v Lysé nad Labem – Litoli.


Lidé si myslí, že se situace zhoršila po tom, co odešla jejich stálá doručovatelka. „Slyšel jsem, že tu teď dokonce roznášejí Ukrajinci, takže zřejmě neznají ani ulice, natož lidi,“ prozradil Tomáš Novák z ulice Na vysoké mezi s tím, že jeho zkušenosti jsou velmi špatné.
„Stalo se nám, že jsme poštu nedostali vůbec. Každou chvíli k nám chodí sousedé z vedlejšího domu, že mají naše dopisy. Navíc se ve schránce setkáváme s novými zásilkami i v deset večer nebo v neděli,“ diví se pan Novák.


Sestra Miroslava Škaldy, který bydlí v jednom z nižších pater panelového domu v ulici Na vysoké mezi, dokonce našla složenku, na kterou dostává měsíčně mateřskou, ležet v keři před domem. „Měli by s tím něco udělat. Jsme tu všichni nespokojení se službami pošty,“ poštěžoval si pan Škalda.
Podle Ivo Mravinace z ústředí České pošty v Praze by mohlo jít o místní problém s počtem kmenových zaměstnanců. „Doporučil bych lidem, aby v případě nespokojenosti podali písemnou stížnost přímo na poštu v místě bydliště,“ uvedl s tím, že pokud pobočka přijde nějakým způsobem o proškoleného doručovatele, musí velmi často ze dne na den řešit doručování pošty pomocí externích pracovníků a ti musí projít alespoň základním školením. „Připouštím, že mohlo dojít i k pochybení člověka, který v místě doručuje. Situaci v Lysé nad Labem ale určitě prošetříme,“ dodal Ivo Mravinac.


To ale podle Lysáků není jediný problém. Ve městě je pouze jedna pobočka České pošty. Navíc malé prostory, které svým klientům nabízí, jsou mnohdy přeplněné. „Stává se, že ať jdu na poštu dopoledne nebo odpoledne, je to jedno. Fronta stojí až ven a v provozu je dokonce jen jedna přepážka,“ nechápe Tomáš Novák.
Problémy se službami České pošty nejsou zdaleka jen v Lysé nad Labem.


Dokládá to i případ z Břeclavi, kde před pár dny našli pracovníci stavební firmy ve starém poštovním tunelu padesát pytlů nedoručené pošty.
Nespokojenost projevují i obyvatelé jiných měst. Nejčastěji se jim stává, že nenajdou ve své schránce informaci o uložené poště.
„Kdyby rozvážku zásilek organizovala pošta v odpoledních a podvečerních hodinách, byla by to skutečná služba,“ míní v diskuzi na našich webových stránkách například Radim K. z Nymburka s tím, že takhle je to mrhání penězi.