V letošním roce se má začít významně měnit tvář města. Jedna z největších investic lyské radnice, oprava Masarykovy ulice za více než 50 milionů korun, však razantně ovlivní život v centru města. To bude rozkopané a řidiče i chodce čekají omezení.
Rekonstrukce bude rozdělena na dvě etapy, z nichž první, od nádraží k Čechově a Zahradní ulici, má být zahájena v létě. Velké změny pak čeká Husovo náměstí i náměstí Bedřicha Hrozného.


Přestože město dalo veřejnosti možnost seznámit se s projektem podrobně, na schůzku se zastupiteli a hlavním architektem přišlo do městského kina sotva 30 lidí.
Rekonstrukce přinese mnoho dopravních problémů, zvlášť v době výstav. Projekt totiž počítá s celkovou opravou obou kanalizací a vodovodu. Podle tajemníka Miloše Dvořáka chystá radnice na tu dobu kampaň, aby lidé při cestách na výstaviště dali raději přednost vlaku.

„Výstaviště je velice dobře dostupné z nádraží. Lidé by si měli uvědomit, že i za normálních okolností tu vznikají infarktové situace,“ řekl Dvořák.
V ulici by se měly objevit nové prvky městského mobiliáře. „Ten byl navržen ve spolupráci s architektem Matyášem,“ uvedl hlavní architekt projektu Alois Palička. Ulice bude podle něj splňovat úlohu jakéhosi městského bulváru. Objeví se nové lavičky, odpadkové koše, koše na psí exkrementy, stojany na kola nebo prosvětlené oboustranné reklamní vitríny.


Parkovací pruhy ze zámkové dlažby se budou střídat se zelenými pásy a samotná ulice bude vydlážděna žulovými dlažebními kostkami.
Město musí řešit i co se zelení v ulici. V minulých dnech pokácelo staré javory v úseku od nádraží k ulicím Čechova a Zahradní. Podle Stanislava Svobody z odboru životního prostředí se ale jedná ze sadovnického hlediska o dožívající stromořadí, z estetického pak o stromy nízké hodnoty.
„Vitalita stromů je rovněž nízká a je způsobena naprosto nedostatečnými půdními podmínkami, častým venčením psů, solením a vyléváním odpadních vod z úklidu provozoven,“ vysvětlil odborník na životní prostředí.
Stromy budou nahrazeny na východní straně vzrostlými, osm až deset metrů vysokými novými dřevinami, západní strana by měla být jakousi pěší trasou a bude osázena stromy nižšího vzrůstu.