Pozdější uzavírka se týká části od lávky k pivovaru. Zatím totiž není průjezdná ani protější pravobřežní část cyklostezky u hasičského hřiště, kde je přeložka části trasy sice už hotová, ale zatím chybí mostek přes Valy. Ten by měl být usazen v příštích týdnech. Tak, aby celý pravý břeh byl během června průjezdný.


Kudy na kole u řeky

V současné době tedy cyklisté projedou Nymburk podél řeky pouze jedním způsobem. Od Poděbrad musí přijet po pravém břehu, jelikož na levém poblíž Sportcentra se už pracuje a některé úseky jsou tam neprůjezdné a neprůchodné. Je tedy nutné jet po pravém břehu kolem Vesláku, přístaviště, pod hradbami a podjet kamenný most. Za ním je nutné zabočit doprava nahoru na novou lávku pro pěší cyklisty. Úsek kolem poříční policie a dál kolem hasičského hřiště až k železničnímu mostu je uzavřen. Především kvůli chybějícímu mostu přes Valy.

Je tedy nutné přejet novou lávku na levý břeh a tam pokračovat podél řeky k pivovaru. Pokud se chce cyklista hned vrátit zpátky na pravý břeh, může přes železniční most. Nebo lze dále pokračovat po levém břehu.


Nová lávka

Hlavním momentem celého projektu bude stavba nové lávky přes Staré Labe u kamenného mostu. Důvodem je bezpečnost a pohodlí cyklistů, kteří v těchto místech musí vyjet nahoru k frekventované silnici u mostu a překonat ji směrem k restauraci U Kocoura. To po výstavbě nové lávky odpadne a cyklisté pohodlně projedou pod mostem a budou pokračovat dál pod novou lávkou směrem k posezení Bohumila Hrabala a pivovaru.

Právě oprava úseku od Hrabalova posezení k mostu a stavba nové lávky o délce více než 11 metrů je nejdůležitější částí projektu i podle místostarosty Bořka Černého. „Opravená trasa povede od Hrabalova posezení podél Labe po stávající asfaltové komunikaci a po břehu za budovou truhlářství. Dále povede pod kamenný most přes Labe, kde Staré Labe překoná cyklostezka novou lávkou. Tímto se pěší a cyklisté vyhnou nebezpečnému a pro cyklisty nepohodlnému přechodu Kolínské ulice,“ uvedl Černý už při prezentaci oprav.

Zatímco stavbu nové lávky přes Staré Labe nikdo nerozporuje, část lidí se v diskuzích na sociální síti vyjadřuje negativně k tomu, že zatím přírodní cyklostezka s nezpevněnou cestou od zdymadla ke kamennému mostu bude zalita asfaltem. „Potřebu vybudovat mostek přes Staré Labe a nabídnout tím chodcům a cyklistům alternativu, jak se dostat na druhou stranu velmi rušné komunikace, chápu. Nutnost zaplácnout asfaltem celý břeh už od komory naopak nechápu. Nestačilo k mostku vybudovat spojnici z hlavní cesty těsně před stoupáním nahoru k přechodu?“ ptá se Miroslav Kubálek.

V částech, kde už cyklostezka nyní vede, bude opraven povrch, který je navržen z asfaltobetonu. Úsek před přemostěním Starého Labe bude z betonové dlažby a přemostění Starého Labe bude tvořeno lávkou z kompozitního materiálu šedé barvy v délce 11,5 metru. „Vše bylo navrženo s ohledem na bezpečnost pěších i cyklistů, a také s ohledem na prostředí a přírodu kolem,“ uvedla mluvčí radnice Marta Svobodová.

Celková délka opravované stezky je více než 2 kilometry a šířka stezky je v rozmezí 2,5 – 3,5 metru.