Silnice, které řidiči neřeknou jinak než „starý pražský tah", patří pod kraj. V předloženém řešení je kruhový objezd oválného tvaru. O jeho vznik se zasloužili jak zástupci města Poděbrady, tak aktivista z Přední Lhoty Jan Jirka. To připomněl starosta Ladislav Langr. „V minulosti jsme se s panem Jirkou účastnili jednání s bývalým hejtmanem a vedením kraje, jejichž závazek převzalo i nové vedení kraje," řekl starosta.

Kromě samotného kruhového objezdu by měl být u křižovatky vybudován nový přechod pro chodce a cyklotrasa. Což kvitují především místní rodiny s malými dětmi. „Hlavně, že bude konečně chodník od zastávky, kdy děti z autobusu chodily v křižovatce a pak po silnici do Lhoty. Snad už také přijdeme o „zábavu" v podobě vrtulníků a sanitek a věčného troubení a hvízdání gum, " reaguje na zprávu Pavla Vokálová.

Jsou však i tací, kteří by upřednostnili v Poděbradech a okolí jiné projekty a tuto úpravu považují za nadbytečnou. „Bylo by dobré také opravit silnici vedoucí z křižovatky směrem k dálnici," upozorňuje Petr Hladík na fakt, že úsek od dálnice je poznamenaný řadou výtluků.

Součástí schváleného projektu bude oprava hlavní silnice, tedy zmíněného „starého pražského tahu", který je v současné době zvlněný a má vyjeté koleje v jednotlivých pruzích.