Jak budou vypadat objížďky v době budování kruháku na frekventované křižovatce? A jak budou jezdit v té době autobusy? „Právě o těchto věcech jsme jednali před časem s Ateliérem projektování inženýrských staveb z Prahy,“ řekla starostka Cecílie Pajkrtová.

Zásadní rozhodnutí jsou už ale jasná. „Do konce roku bude hotová projektová dokumentace a pravomocné stavební povolení. Soutěž na výstavbu a vlastní výstavba proběhne v roce 2009,“ potvrdila starostka.

I v těchto bodech se jedná o zásadní posun oproti jarnímu prohlášení mluvčího krajského úřadu Martina Kupky. „Stavební povolení by mohlo být v říjnu 2009,“ uvedl Kupka v dubnu. Podle vyjádření starostky se tak celý projekt výrazně urychlí.

Projet křižovatku bez přestupku umí jen génius
O zmíněné křižovatce se v těchto dnech mluví ještě v jedné souvislosti. Minulý týden na ní totiž silničáři nastříkali nové dopravní značení včetně odbočovacích pruhů a přechodů. A oči z důlků lezly i policistům. „Zkuste si křižovatku projet bez dopravního přestupku. To zvládne jen génius,“ nechal se slyšet zástupce nymburského policejního ředitele Jaroslav Novák.

Některé pruhy byly totiž tak úzké, že se do nich auto zkrátka vejít nemohlo, jiné se zase křížily a už vůbec nebylo jasné, do kterého si mají řidiči správně najet, pokud chtějí jet tím, či oním směrem. „Opravdu to vypadalo, jako by to nestříkali úplně střízliví dělníci,“ poznamenala starostka Pajkrtová.

Ve středu však silničáři zjednali alespoň částečnou nápravu. „Už to přestříkali, je to funkční,“ uvedli někteří zastupitelé.
Podle některých řidičů je ale křižovatka i v této podobě slušným rébusem. „Místní si na to za chvíli zvyknou. Ale náhodní projíždějící budou mít problémy,“ myslí si například Václav Rajchman.

Pravdou je, že křižovatka ve směru od Prahy má celkem šest pruhů, od Poděbrad o jeden méně.