Komory budou mimo provoz od 17. září do 15. října. „Vzhledem k tomu, že odstávka na Labi může trvat pouze čtyři týdny, je nutné provést rekonstrukci plavebních komor na dvě etapy,“ uvedla Pavlína Straková, tisková mluvčí Ředitelství vodních cest ČR, které se do rekonstrukcí pustilo.
Po první etapě, kdy bude zrekonstruovaná levá strana plavebních komor, tak bude následovat druhá etapa rekonstrukce, a to na podzim příštího roku.
Nového povrchu se během prací dočkají zdi komor. To by mělo prodloužit jejich životnost. „Plavební komora bude dovybavena úvaznými prvky a žebříky splňujícími současné nároky plavby,“ doplnila Straková s tím, že rozměry plavebních komor se nezmění, zlepší se ale technické podmínky provozu.

Celková investice na každé z plavebních komor dosáhne částky 49,3 milionu korun. Z 85 procent rekonstrukci zafinancuje Evropská unie z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Další etapy rekonstrukce se na podzim dočká i plavební komora v Hradištku, tedy její pravá část. Hotovo by mělo být v listopadu.