Radost nemají cestující
v autobusech u 27 linek, kde byla od března zavedena novinka, tzv. „zónový tarif“. Už tehdy se jízdné zdražilo. Teď zase. Nyní je to v průměru navýšení o 1 až 2 koruny na jízdenku, což ovšem za týden dělá až 20 korun navíc.
Rozhodl o tom krajský úřad. Je to podle něj jeden
z kroků pro lepší propojení se systémem pražské PID.
„Za chvíli už se nevyplatí jezdit autobusem, ale budeme jezdit autem. Nevím, jaký to má smysl,“ reaguje rozhořčeně na opakované zdražení cestující ze Záhornice.
A další špatná zpráva. Ani linky, kde ještě zónový tarif nebyl zaveden, nebudou ušetřeny. Nemilé překvapení přijde v květnu. „K 6. květnu se budou do zónového tarifu zavádět všechny zbylé linky
v okrese,“ potvrdil dopravní náměstek ČSAP Nymburk Jiří Janeba s tím, že tím pádem se i zde jízdné zvedne.
Jako poslední přijde zdražení na linkách Nymburk – Sadská a Městec Králové – Kostelní Lhota s napojením na PID, a to od 10. června.
Kraj je prý k úpravě ceníku nucen. „Vzhledem k úzkým dopravním vztahům s hlavním městem byla úprava nezbytná, odlišnosti způsobovaly problémy,“ tvrdí mluvčí kraje Martin Kupka. Cestujícím se to přesto nelíbí.
Nový ceník jízdného platí u všech dopravců ve středních Čechách. Systém Středočeské integrované dopravy zavádí kraj už od roku 2005. Má umožnit platby čipovou kartou u různých dopravců a tedy v různých okresech. Jeho podmínkou je ale sjednocení tarifů podle tzv. zón, které se podobá pásmům v pražské hromadné dopravě. Na Nymbursku bude už letos u všech linek.

Zdražení jízdného

s čipovou kartou
1– 2 zóny: +1 Kč
3 – 10 zón: +2 Kč
př. 1 zóna z 8 na 9 Kč, 3 zóny z 18 na 20 Kč, 5 zón z 30 na 32 Kč

platba v hotovosti
1 – 2 zóny: +1 Kč
3 – 10 zón: +2 Kč
př. 1 zóna z 10 na 11 Kč, 3 zóny z 20 na 22 Kč, 5 zón
z 32 na 34 Kč