Zástupci města čelili kritice, že odmítli dát alespoň výhledový souhlas s možností odkupu budovy městem za více než 11 milionů korun. SŽDC chtěla po radnici vyjádření, zda budovu koupí, či nikoliv. V projektu s ní totiž nepočítá, odbavovací hala má být součástí nové moderní budovy.

Pokud by se město nevyjádřilo, hrozilo shození celého projektu revitalizace nádraží a jeho okolí ze stolu a pro příští roky by byla možnost změn prakticky nulová. Vedení města odmítlo budovu odkoupit s tím, že zatím pro ni také nemá využití, avšak o její záchranu se chce zasadit.

První krok k tomu tedy byl zřejmě učiněn. „Městem poslední dobou hýbala otázka o osudu budovy hlavního nádraží. Ani vedení města není osud budovy lhostejný. Nymburské nádraží je pevnou součástí našeho města a stojí tu už od roku 1870. Z tohoto důvodu jsme iniciovali schůzku se zástupci SŽDC, která je majitelem budovy. Nádraží jsme chtěli zachránit, aniž by ho město muselo koupit, a to se nám podařilo,“ vysvětlil místostarosta Bořek Černý.

Provizorní kruhový objezd u policejního ředitelství nahradí letos trvalý. O pár desítek metrů dál před Hudebním klubem Mlejn vyroste i druhý kruhák.
Kruhové objezdy u nemocnice vyrostou v létě

Budova by podle vyjádření radnice měla i v budoucnu sloužit cestujícím vlakem. „Snahou obou stran je stávající historickou výpravní budovu zachovat, využít ji pro cestující a zároveň z ní vytvořit objekt odpovídající potřebám veřejné dopravy v 21. století. Práce na potřebných dokumentacích zahájí město i SŽDC neprodleně,“ doplnil Černý.

Dá se tedy očekávat, že projekt, který s historickou budovou nepočítal, bude přepracován. Odborníci i někteří zastupitelé už před poslední schůzkou radnice se SŽDC deklarovali, že vzhledem k náročnosti příprav procesu a jeho komplexnosti potrvá ještě řadu let, než dojde na skutečné stavební a další úpravy.

Dosavadní projekt například počítal s vybudováním záchytného parkoviště vedle stávajících drážních budov, nebo kompletní proměnou autobusového terminálu. Ten by měl navazovat na prostory nádraží tak, aby se cestující mezi oběma dopravními prostředky dostal „suchou nohou“.

Výpravní nádražní budova stojí ve městě téměř 150 let. Její stav ale neodpovídá jejímu významu přestupního uzlu, který denně využívá i 8 tisíc lidí.

Areál nymburské nemocnice.
Rada města odvolala jednatelku nemocnice, údajně lhala o dluzích