„Vznikne takový speciální průchod chráněný sítěmi, který bude instalován po celé délce nadjezdu. Bude pěší chránit i před prachem,“ řekl předák firmy. Samotný průchozí tunel se pak bude po silnici posouvat podle potřeb stavební firmy. Tak, aby co nejméně překážel při práci.

Samotný nadjezd byl pro motoristy zavřen 1. dubna. Frézování silnice a další práce naostro však začaly až v těchto dnech. „Mostní svršek a vybavení mostu jsou již za hranicí životnosti. Musíme tedy kompletně vyměnit izolace, vozovky, chodníky, římsy, zábradlí, mostní závěry a sanovat nosné konstrukce. Součástí opravy je i výměna přilehlých schodišť,“ uvedla Petra Kučerová, mluvčí krajských silničářů.

Dobu výstavby plánují silničáři na 9 měsíců od zahájení s tím, že do konce letošní stavební sezóny most zprovozní a po zimní přestávce budou probíhat už jen dokončovací práce.

Objízdná trasa vede po nymburském obchvatu přes sjezd u Budiměřic, několik set metrů Babínem a příjezdem po silnici od Poděbradky. Ve městě pak přes Poděbradskou, Velké Valy až na opravený kruhový objezd u Hudebního klubu Mlejn.