Dvě dřevěná koupací mola o rozměrech 5 x 3 metry na místě ukotvili pracovníci technických služeb. „Obě předtím smontovali ve svém areálu, kam je rozložená dovezl výrobce od Příbrami,“ uvedla Olga Vendlová, mluvčí radnice. Každé má nosnost dvě tuny. Pro příklad tedy unese dvacet stokilových lidí.

Aktuálním problémem se však jeví nábřeží. Kamenná plocha je značně nerovná, navíc i při malém deštíku se rozbahní. Bláto se objevilo i na travnaté ploše nad kamennou náplavkou. Nábřeží je tak zatím vůči návštěvníkům mírně řečeno nepřívětivé. „Na tohle si deku nikdo nikdy nepoloží,“ souhlasil i jeden ze zaměstnanců technických služeb, kteří mola připevňovali.

Bude zde písečná pláž?

Se vznikem říční plovárny se počítalo už před začátkem výstavby nové lávky. Původně hovořil mluvčí radnice o písečné pláži na břehu pod pivovarem. Objevení původního kamenného nábřeží však plán změnilo. S tím, že později se může část pláže na písčitou ještě proměnit.

Parkoviště pod Eliškou v Nymburce.
OBRAZEM: V Nymburce má vyrůst parkovací dům. Část bude pod zemí

„Na náplavce v minulosti plavili pivovarské koně a těžili na tomto místě led z řeky nejen do pivovarských sklepů. To vše připomíná vyčištěný kamenný břeh, který se zachoval v původní podobě,“ řekla místostarostka Stanislava Tichá.

Radnice získala souhlas s možnou proměnou nábřeží na malou plovárnu od Povodí Labe. Břeh upravila v rámci smlouvy s městem firma Hochtief, která stavěla lávku.

Vizualizace možné podoby budoucího Muzea železnice a elektrotechniky NTM.
FOTO: U Masarykova nádraží vznikne jedinečný chrám železniční historie

Podle dřívějšího vyjádření mluvčí radnice Olgy Vendlové není stávající podoba kamenné náplavky dogma. A nynější situace ukazuje, že problém s nábřežím dořešen není.

„Radnice bude reagovat na podněty obyvatel a je možné, že část nábřeží bude nakonec písečná. Také může dojít k doplnění dalších prvků,“ uvedla v únoru mluvčí radnice.