Zlepšit finanční gramotnost studentů. To je hlavním cílem třídenního projektu, který pro své studenty třetích ročníků už po desáté připravila Obchodní akademie v Lysé nad Labem.

Studenti první projektový den absolvovali jeden individuální test, ve kterém museli prokázat všeobecné ekonomické znalosti a rozhled ve světě osobních financí. Na druhém testu spolupracovali ve skupinách, které si předem náhodně vylosovali. „Cílem tohoto projektu je, aby si studenti vyzkoušeli, jak probíhá práce v týmech v reálu. Cíleně jsem nechtěla, aby si spolupracovníky vybírali, aby se přiblížili co nejvíce reálnému životu," vysvětlila pedagožka Věra Rampová. Ve skupinách měli studenti za úkol prokázat schopnost dohledat aktuální informace na internetu. Založili si také fiktivní firmy a vymýšleli jejich loga.

Podle Věry Rampové je největším přínosem projektu samostatnost v práci. „Do hodiny já jim hodnoty na výpočty nosím. V projektu si ale musí vše dohledat sami, aby zjistili, že nejdůležitější je přijít na to, co všechno potřebují k tomu, aby například vykalkulovali cenu a ty správné informace si dohledali. A to je skutečně ten největší oříšek," vysvětlila Věra Rampová. Konkrétně měli studenti za úkol zorganizovat fiktivní lyžařský zájezd na jarní prázdniny a najít bydlení pro loňského absolventa akademie. Zjistili, že podobné záležitosti vyřídit není vůbec jednoduchá záležitost, zvláště když se informace na internetu stále aktualizují a cenových nabídek na všechny služby je obrovské množství, přestože měli od své vyučující určitá omezení. Dnes čeká studenty obhajoba prací před odbornou komisí.

A jak se na projekt dívají sami studenti, jsme se zeptali dvou z nich. Pro Davida Sluku bylo prý nejtěžší vymyslet něco originálního, protože všechny firmy ve třídě si jsou navzájem konkurencí. „Pomůže nám to určitě zlepšit se 
v ekonomice, ale i v dohledávání a aktualizování informací. Doufáme, že to, co jsme stihli vytvořit, bude stačit na vítězství v projektu," prozradil David Sluka, který prý s internetem pracuje už od svých deseti let.

Jeho spolužačka Nikola Urbanová má jasno v tom, co jí projekt přinesl. „Hlavně si vyzkoušíme týmovou práci, jsme namíchané dvě třídy dohromady. Zjistili jsme, že každý má úplně jiné nápady a že když dáme hlavy dohromady, vznikne něco originálního," vidí pozitivní přínos projektu studentka.