Salon předváděcích, zánovních a ojetých vozů otevřel podnikatel Pavel Louda, jehož hlavní autosalon sídlí v nedalekých Choťánkách. „Naším cílem je prodávat auta do sedmi let stáří. Je po nich poptávka i mezi mladší generací a my jsme přesvědčeni, že takové centrum, jaké dnes otvíráme, je unikátní místem nejen v Česku, ale i v Evropě a zaplňujeme tím díru na trhu,“ řekl Louda.

Nedaleko Poděbrad začíná fungovat největší autosalon ojetých aut v Evropě. | Video: Deník/ Miroslav S. Jilemnický

Podle jeho slov tím nechtějí konkurovat velkým bazarům. Místní nabídka je mnohem širší, jinak zaměřená a unikátní je také prostředí, kde si zákazník může auto pořídit. „Chceme, aby to bylo stejné prostředí jako při koupi nového vozu,“ doplnil poděbradský podnikatel.


Mladší auta

Na kryté ploše 40 tisíc metrů čtverečních je k dispozici až 3 tisíce vozů. Dvě třetiny tvoří auta mladší tří let. „Poptávka po nich v Česku dlouhodobě kontinuálně roste a roste i průměrná cena prodávaného ojetého vozu, která se nyní blíží k hranici 300 tisíc korun,“ konstatoval Robert Imling, ředitel divize ojetých vozů firmy Louda Auto.

Nedaleko Poděbrad začíná fungovat největší autosalon ojetých aut v Evropě. | Video: Deník/ Miroslav S. Jilemnický

Významné místo v novém autosalonu bude mít i velká elektrosekce, kde je umístěno více než 25 předváděcích modelů na elektrický pohon různých značek. „Cílem je ukázat, že není třeba se elektromobility bát. Emoce z elektroauta jsou jiné než ze spalovacího motoru, ale kdo si to vyzkouší, tak na něj bez problémů přejde. Jsou poměrně hodně návyková,” doplnil Pavel Louda.

V centru aktuálně pracuje kolem šedesáti zaměstnanců. Jeho návštěvnost se očekává v nižších stovkách příchozích denně.

Unikátní budova

„Jedná se provozně o zcela nový typ stavby, pro české prostředí nevídaný. Největší projektantskou výzvou bylo propojení funkcionality budovy s příjemným a atraktivním prostředím pro zákazníka,” vysvětlil Martin Zezula z atelieru Testudo, který celou stavbu projektoval.

Na interieru a exterieru salonu se významnou měrou podílel architektonický atelier archicraft. „Největší výzvou byla transformace třípodlažní haly o celkové výměře větší než čtyři hektary v prostor, který je lidsky přívětivý, vizuálně atraktivní a snadno se v něm orientuje. Naším cílem bylo vyvolat v lidech pocit jistoty. Chtěli jsme, aby zákazníci měli pocit, že jsou prostorem dobře provázeni,“ uvedl Jan Tomáš Cieśla, zakladatel studia archicraft.

Kuriózní sbírka

Pro návštěvníky je připravena také jedna kuriózní sbírka. Ta zaujme malé i velké fanoušky aut. Půjde o sbírku autíček Matchbox, čítající více než 4 tisíce raritních kousků ikonických zmenšenin automodelů. Sbírku autosalonu propůjčil sběratel Petr Šrůta, který ji kompletuje už přes 50 let.