Radní návrh ve středu projednali a kývli. Podle místostarosty Ivana Uhlíře to ale zatím není nic definitivního. „Byl to jen dotaz na to, zda bychom s takovým záměrem souhlasili. Pokud chce někdo takový nadjezd postavit, bránit se nebudeme. Ale rozhodně to není otázka nejbližších měsíců,“ řekl Nymburskému deníku Uhlíř.

Také mluvčí radnice Lenka Hotovcová potvrdila, že se rozhodně nejedná o nic závazného a o věc, která by se okamžitě začala řešit.

„Usnesení vzniklo na základě podnětu SŽDC a jejich záměru v budoucnu vybudovat další nadjezd v Poděbradech. V podstatě se jedná o obecnou snahu SŽDC snížit počet kolizí železnice se silniční dopravou,“ vysvětlila Hotovcová.

Se záměrem vybudování by však velmi pravděpodobně přišel i požadavek na zrušení některého dalšího přejezdu v Poděbradech. Místní hovoří o možném zavření přejezdu u fotbalového stadionu Jiskry. „Obecně se o záměrech snížení počtu přejezdu jedná po celé republice, ale zatím žádný konkrétní výsledek není dán,“ doplnila mluvčí radnice.

Připomeňme, že o vybudování nadjezdu v lokalitě u sklárny se poprvé začalo hovořit už v roce 2003. Tehdy se dokonce řešilo souběžné vybudování nadjezdů v Koutecké a v Jiráskově ulici. Dokonce se zvažovala i varianta podjezdů. Ta se však ukázala jako velmi drahá, proto od ní město upustilo.

V roce 2005 se pracovalo na projektu dvou nadjezdů, v Jiráskově a Koutecké ulici. O rok později se město rozhodlo z ekonomických důvodů upřednostnit nadjezd v Koutecké a plán přemostění trati u skláren byl zastaven. Myšlenku postavit druhý nadjezd tedy v těchto dnech vrací do hry Správa železniční dopravní cesty. Jejich vyjádření se nám zatím získat nepodařilo.

O novém návrhu se živě diskutuje na také na sociálních sítích. Pavel Dvořák by se stavbou souhlasil. „Nadjezd tady určitě pomůže, je ale otázka, jak se rozumně na obou stranách napojí. Pokud se bude stavět v realizaci SŽDC, očekával bych stavbu nejdříve za 10 let v rámci revitalizace trati,“ myslí si Dvořák.

Podobně uvažuje i diskutující pod nickem Introspect Deep. Všímá si, že se jedná o další propojení centra se Žižkovem. „Do té doby bude Žižkov stále jen město za městem,“ uvádí.

Blanka Čivrná vyjadřuje obavy z prudkého převýšení nadjezdu. „Nevím, jak ti staří lidé pojedou do kopce. Na nadjezd na Koutecké téměř žádný starší člověk nevyšlape. A zase pěšky?“ ptá se Čivrná.

JEDNÁNÍ O NADJEZDECH
- poprvé se o mimoúrovňovém propojení centra města a Žižkova začalo na jednání zastupitelstva vážně hovořit v roce 2003
- zvažovaly se varianty a byly vypracovány studie na nadjezdy a podjezdy v lokalitách Koutecká a Jiráskova
- varianta podjezdů se ukázala příliš drahá, proto od nich město tehdy upustilo
- byly předloženy varianty a vizualizace na nadjezdy v obou lokalitách
- v roce 2006 se město z ekonomických důvodů rozhodlo upřednostnit nadjezd v Koutecké a plán přemostění trati u skláren byl zastaven
- v roce 2017 přichází SŽDC s dotazem na poděbradskou radnici, zda by souhlasila se záměrem výstavby druhého nadjezdu u skláren. Radní souhlasí

(U článku najdete fotogalerii ze zátěžové zkoušky nadjezdu u Koutecké ulice v Poděbradech z roku 2015)