Právě rychlost prací byla zohledněna už ve výběrovém řízení na dodavatele. „Jedná se o nový systém tendru orientovaný na čas. Tedy nikoliv na to, aby byla vybrána nabídka s nejnižší cenou, ale aby byla co nejvíce zkrácena doba, po níž se nebude moci po daném úseku jezdit,“ vysvětlil Jan Rýdl, mluvčí ŘSD. Připustil, že zakázka je o něco dražší, než původně předpokládali. Navýšení se však vejde do 15% původní očekávané ceny. Konsorcium firem Eurovia a Strabag opraví v obou směrech osmikilometrový úsek dálnice za 208 milionů korun.

Vzhledem k požadované rychlosti musela přijít i změna systému práce. Jak potvrdil Petr Ballek z firmy Strabag, na místo se v krátké době koncentruje velké množství techniky stažené z jiných staveb po celé zemi a nutné bylo i zajištění přísunu velkého množství asfaltových směsí z blízkých obaloven. „Na daném úseku tak současně pracuje několik fréz, finišérů, dálničních válců a kropicích vozů. Nový povrch pokládáme bez podélných spár, což zamezuje vniknutí vody. Ta po zmrznutí samozřejmě povrch trhá,“ řekl Ballek. „Tento způsob pokládky tak dramaticky prodlužuje životnost povrchu,“ doplnil mluvčí ŘSD.

Právě Ředitelství silnic a dálnic původně předpokládalo, že i při co nejrychlejším postupu potrvají opravy na zmíněném úseku nejméně 49 dnů. „Nakonec jsme společně s firmami vymysleli harmonogram a podepsali jsme smlouvu, která garantuje provedení do 29 dnů,“ konstatoval Rýdl. Úsek by tak měl být průjezdný ve druhé půli června.

Na místě se pracuje „od slunka do slunka“. Pracovníci i stroje jsou v pohybu od 6 ráno do 22 hodin večer.