„Město výsledky předá Správě železnic a Českým drahám společně se stanoviskem Rady města, která zasedá ve středu 13. ledna,“ uvedla mluvčí radnice Pavla Kukalová.

Zda bude výsledek hlasování něco znamenat v budoucím rozhodování drážních institucí o nové podobě nádraží, není jasné. Správa železnic se zjevně přiklání k variantě zbourání staré budovy. Samotnou anketu, způsob jejího vyhlášení a provedení pak kritizovala řada místních, opozice i odborníci z akademických kruhů. Místostarosta Bořek Černý však anketu hájí s tím, že město chce znát názor veřejnosti, aby jej mohlo hájit při jednání se zmíněnými institucemi. Sám však připustil, že vybudování nového nádraží je projekt na delší dobu a je pravděpodobné, že bude trvat ještě řadu let, než dojde k prvním nezvratným rozhodnutím a následným stavebním pracím.

O projektu rekonstrukce nádraží a sním spojené proměny jeho okolí včetně autobusového terminálu se hovoří a jedná už řadu let. S představiteli železnic jednali už zástupci minulého vedení radnice, vznikly i první vizualizace. Nic konkrétního však zatím nebylo dosud dojednáno a účastníci jednání se shodují na tom, že jednání s drážními úředníky je vždy zdlouhavé a obtížné. Část místních však poukazuje na to, že města z okolí jsou právě v otázce oprav svých nádraží úspěšnější. Zásadní proměnou v poslední době prošla třeba nádraží v Kolíně a Lysé nad Labem, rekonstrukce vylepšila i nádraží v Poděbradech.