VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči opět nasazují životy na nechráněných přejezdech!

BĚRUNIČKY - Po třech letech zopakovali redaktoři Nymburského deníku test řidičů, jak se chovají u nechráněného přejezduu Běrunic. Výsledky jsou tragické. Rizikové chování šoférů se nezměnilo

31.7.2007
SDÍLEJ:

Řada řidičů riskuje střet s motorákem. Alespoň přibrzdí, nebo zastaví zhruba polovina projíždějících, ačkoliv z jedné strany není kvůli vysoké kukuřici na přejezd vůbec vidět.Foto: Deník/ Miroslav S Jilemnický

„Před nechráněným přejezdem vždycky alespoň zpomalím a rozhlédnu se. Nevjedu na přejezd v tu chvíli, pokud nemám úplnou jistotu, že nejede vlak.“

To tvrdí unisono většina oslovených šoférů. Vyzkoušeli jsme, jak jejich slova fungujív praxi. Výsledek: skutečnost je úplně jiná. Řada řidičů dále riskuje životy s vědomím, že pravděpodobnost srážky s projíždějícím vlakem je malá.

Konkrétní test jsme provedli, stejně jako před třemi lety, na nechráněném přejezdu mezi Běrunicemi a Běruničkami ve východním cípu nymburského okresu.

U přejezdu jsme sledovali vozy od 12 do 12.30 hodin. Za tu dobu projelo obousměrně deset aut. Jako první stříbrná Škoda Fabia od Běrunic. Přejezd přesvištěla zhruba stokilometrovou rychlostí, což se ani neblíží předepsané třicítce. A už vůbec nereagovalo na stopku umístěnou z obou stran přejezdu. Motoráček projel o čtyři minuty později.

Následující auta se prakticky střídala v tom, jestli zabrzdí, nebo to risknou a přejedou.

Doslova hazardem s životem se dá ale nazvat počínání řidiče dodávky firmy ČNES. Ve směru od Běrunic je totiž na blízké úseky železniční trati relativně vidět. V opačném směru ale mají řidiči po pravé ruce pole s dvoumetrovými kukuřicemi, a pokud skutečně nezastaví a nerozhlédnou se, jedná se o sázku do loterie. Právě řidič dodávky to zkrátka risknul, před přejezdem přidal a aniž by cokoliv zprava viděl, přejezd doslova přeletěl.

Policisté o zoufalé neukázněnosti řidičů ví, ale nejsou všemocní. “Je to dáno neukázněností řidičů. Nemůžeme všude postavit drába, aby nepřetržitě hlídal,“ řekl zástupce nymburského policejního ředitele Jaroslav Novák.

Přitom při nehodách na přejezdech to vždycky nejhůře odnesou řidiči aut. Letos zatím policisté na Nymbursku registrují 6 nehod, naštěstí se obešly bez vážných následků.

Černý týden na přejezdech (uveřejnili jsme 14.7.)


Na železničních přejezdech na Mladoboleslavsku se tento týden stalydvě vážné nehody. V jednom případě usmrtil vlak staršího muže, který se pohyboval u kolejí u hlavního nádraží v Mladé Boleslavi. U Otradovic zase řidič Fordu Mondeo vjel z lesní cesty na železniční přejezd přímo před projíždějící rychlík.

Závory na rizikovém přejezdu v Sadské jsou už v provozu (uveřejnili jsme 15.5.)


Problém s přejezdem v Sadské, který komplikoval život řidičům od lednového orkánu, je provizorně vyřešen. „Závory i světelná signalizace funguje zhruba od poloviny týdne,“ uvedla Gabriela Vorlíčková, která ve městě bydlí. Bezpečnostní signalizace a spouštění závor nefungovalo kvůli vyhořelé trafostanici, která vzplála právě kvůli lednovému vichru. Železničáři původně slibovali základní opravu do měsíce, ta se ale značně opozdila. Na špatně označený přejezd doplatil jeden z řidičů, který pozdě zareagoval na projíždějící vlak a srazil se s ním. Naštěstí se vše obešlo bez zranění. Celková oprava trafačky přijde na několik milionů a její oprava je zatím pouze výhledová.
31.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Řidiči dýchli sedm minut po sobě

Divocí koně na hradecké Plachtě.
18

OBRAZEM: Milovičtí koníci se přesunuli na východ

Hod vánočním stromkem a stovky maličkých běžkařů: prohlédněte si videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 20. až 21. ledna 2018.

Labská stezka je nejlepším turistickým produktem

Střední Čechy - Labská stezka se po roce znovu stala držitelkou prestižního ocenění. 18. ledna na brněnském výstavišti získala 1. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2017/2018 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u německého Cuxhavenu, dlouhá je téměř 1 300 kilometrů. Odborníci ji dokonce hodnotí jako fenomenální evropskou dálkovou cyklotrasu.

Záchranáři často vyjíždějí k zásahům, které nejsou pro ně

Střední Čechy /ROZHOVOR/ - Rychlost, odbornost, odvaha a pečlivost. Je mnoho povolání, která si od lidí vyžadují tyto vlastnosti. Povolání záchranáře k nim jasně patří. A to, že i záchranář „tvrdej“ chleba má, nám na začátku roku 2018 potvrdil ředitel Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje Martin Houdek.

Škoda Karoq se od ledna vyrábí v Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav – První Karoq sjel v Mladé Boleslavi z linky před několika málo dny. V Kvasinách přitom zahájil výrobu nového kompaktního SUV už koncem července loňského roku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>