Sedmadvacet nejlepších se utkalo v Kosmonosech u Mladé Boleslavi o prestižní titul, ten získal právě student nymburské školy.
Jaký je pocit být v něčem nejlepší v celé zemi, Lukáš Holub nedokázal popsat. Prý mu to asi ještě pořádně nedošlo. „Ale je to krásný pocit, nikdy jsem nic podobného nevyhrál,“ dodal mladík, který si ze soutěže přivezl mohutný putovní pohár. Na jeho podstavci mezi vítězi předchozích ročníků je vyryto i jméno Zdeněk Plavnický. Ten také na nymburské škole působil. Nejprve jako student, později několik let i jako mistr.
Aktuální vítěz se však zatím na kariéru pedagoga nechystá. Chtěl by po ukončení svého oboru ještě na nymburské škole studovat dál. „Jsem blázen do elektriky. Plánuji roční nástavbu. Zajímají mě i moderní technologie, třeba čipy, sám některé věci studuji v angličtině na internetu,“ doplnil středoškolák, který by si rád po studiích otevřel svou vlastní dílnu.
Na národní kolo soutěže bude vzpomínat dlouho. Ať už na dopolední písemné testy, nebo na odpolední praktické zkoušky. „Museli jsme například seřídit světla na Škodě Superb nebo seštelovat ventilovou vůli na motoru Scanie. Popravdě jsem vůbec netušil, jak na tom ve srovnání s ostatními jsem,“ přiznal absolutní vítěz.
Po skončení poslední disciplíny nastoupili všichni účastníci. Když přečetli jméno třetího v pořadí, myslel si student z Nymburka, že je konec. Po druhém místu už si prý ani nedovolil doufat. „A nakonec přečetli vítěze a byl jsem to já,“ vybavuje Lukáš Holub slavnostní moment.
Odměny byly hodnotné. On i škola získali například nářadí a pomůcky v hodnotě stovek tisíc korun. Ve škole se pro letošek mohou pyšnit putovním pohárem. Lukáš Holub sám se navíc může těšit na luxusní zájezd pro dva do Švédska.
V přípravách na krajské i celostátní kolo pomáhal Lukáši Holubovi i mistr z nymburské školy Vladimír Antonín. Podle jeho slov je důležitější než umístění v soutěžích následné uplatnění školáků v praxi. „Ale o to nemám strach. Po našich absolventech je velká poptávka, denně mám telefonáty z různých firem, zda bychom pro ně neměli odborně zdatného školáka,“ konstatoval Antonín.