K první skupině se řadí třeba Jiří Kulhánek z Hradce Králové. „Já už to jako vtip vlastně ani neberu. Spíš je to krutá realita. A nejhorší na tom je, že pošťáci se občas ani neobtěžují zazvonit. Kolikrát se mi stalo, že jsem byl doma a přesto se mi najednou objevil ve schránce vzkaz, že jsem nebyl k zastižení a proto si musím pro zásilku dojít na poštu,“ sděluje své pocity Jiří Kulhánek, který se již nechtěl stále trmácet na nejbližší poštu, stát frontu a mnohdy se i hádat s obsluhou za překážkou: „Vím, že ona za to nemůže, ale stejně mi to kolikrát nedalo. Jenže hlavou zeď neprorazíš. Místo toho, abych se nervoval, tak už nějakou dobu využívám služeb soukromých přepravců. A jsem spokojen.“

Do skupiny, která u České pošty vidí spíše negativa, se řadí i Jana H. z Mladé Boleslavi. „To jméno přede mnou ani neříkejte. Už jsem s ní měla tolik výstupů, že je ani nedokáži spočítat na jedné ruce. Dokonce jsem dávala i reklamace, ale pošta se kolikrát ani neuráčela mi odpovědět,“ míní žena, která v poslední době raději sáhne do soukromé sféry, než aby se spoléhala na státní podnik: „U soukromníků mám jistotu, že se mi ozvou a můžeme si sjednat čas i místo sjednání zásilky. To se mi líbí, ale u pošty jsem to nikdy nezažila.“
Své špatné zkušenosti s prací České pošty popsala Deníku i mladá žena z malé vísky u Hradce Králové. „ Potýkala jsem se s nepříjemnou situací, kdy jsem posílala drahou zakázku, dala jsem ji pojistit a sledovala, až ji zákazníkovi doručí. Mělo to být do druhého dne. Po dvou dnech balíček stále visel kdesi na cestě,“ začala s popisem trnité cesty žena. Do celé anabáze se vložil i koncový zákazník, který na poštu volal. Tam mu bylo řečeno, že balík bude doručen do druhého dne. Vzal si proto volno, ale balík opět nedorazil.

„Jelikož šlo o velmi drahou zakázku, urgovali jsme poštu oba. Pošta nám dala číslo na konkrétního řidiče, ale toto číslo bylo nefunkční. Nakonec telefon nebrala ani pošta. V zoufalství jsem i napsala poštovnímu ombudsmanovi, který, dle textu na webu, stojí na mé straně. Odpověděl po několika dnech, ať problémy s poštou řeším s poštou a ne s ním. V té době už zákazník naštěstí balík měl. Nicméně mě to ponaučilo a drahé zakázky už poště nesvěřím. Nicméně abych jen nehanila, využívám firemní doručování, které funguje dobře. Paní na přepážce malé vesnické pošty ví přesně, co dělat a nikdy mě nezklame,“ našla ženana státním dopravci přeci jen nějaká pozitiva.
Celý článek si přečtete v sobotním magazínu Víkend, který je součástí regionálních deníků
Co se ještě dočtete v magazínu Víkend:
- Tipy na dárky pod stromeček
- Gastronomie: Soutěžte s námi o večeři pro dva dle Maurerova výběru
- Více křížovek, sudoku a soutěží o hodnotné ceny
Předplaťte si Deník s přílohou Víkend již od 76 Kč měsíčně. (objednávejte ZDE) nebo si jej můžete objednat i telefonicky na 272 015 015.