Hlavním cílem je procvičit spolupráci leteckých sil s pozemními týmy: jak s veliteli běžných jednotek, tak s předsunutými návodčími, jejichž úkolem je osádky letounů i vrtulníků přesně nasměrovat na konkrétní cíle. Dojde však třeba také na prohlubování zkušeností s doplňováním paliva za letu.

Vojenský pilot Aleš Seidl.
Den v oblacích: Jaké to je být pilotem podzvukového letounu?

Ve středních Čechách se ohniskem výcviku stane základna taktického letectva u Čáslavi; třeba v části Příbramska může být více patrný ruch související s provozem na letišti v Bechyni. Zapojí se také velitelství ve Staré Boleslavi – což však z laického pohledu tolik nápadné nebude. Přelety strojů například od Náměště nad Oslavou nad jihočeské Boletice nicméně mohou zaznamenat i obyvatelé dalších středočeských regionů.

Jako první český pilot přistál s gripenem na čáslavské dráze podplukovník Michael Borůvka (vpravo).
Pohlednice z minulosti: České gripeny slaví patnáct let provozu

Cvičení má podle plánu trvat do soboty 19. září, přičemž největší ruch bude možno pozorovat od pondělí 7. září a v následujících pracovních dnech; o víkendech bude na nebi klidněji. Vedle České republiky, která vysílá do akce necelého půl tisíce vojáků, se mají zapojit dohromady dvě stovky příslušníků leteckých sil Estonska, Litvy, Maďarska, Německa, Slovenska a USA.