Potvrdily, že samotné stanice mají pravidla nastavená správně, a neodhalily žádné excesy ani vážná pochybení. Jejich licence tedy ohroženy nebyly. Padly nicméně dvě pokuty v celkové výši 5000 Kč. Nedostali je však provozovatelé stanic, ale konkrétní kontrolní technici. Zjištěné nedostatky v jejich práci se podle informací krajského úřadu týkaly zejména toho, že nebyly provedeny všechny stanovené kontrolní úkony. Co konkrétně technici vynechali, ani další okolnosti krajský úřad neupřesnil.

Každou STK, jimiž musejí procházet nová auta do čtyř let od koupě a pak v dvouletých intervalech (což alespoň platí pro běžná vozidla), má kraj povinnost zkontrolovat nejméně jednou za tři roky. Dohledu se také věnují úředníci ministerstva dopravy. Pomáhá v tom centrálně přístupná on-line evidence prováděných úkonů spojená i s povinným fotografováním vozidla z různých stran i v detailech. Dění lze sledovat v reálném čase i se k němu vracet, znovu prohlížet snímky a zjištění porovnávat s protokoly. Leccos se tedy dá prověřit a odhalit i na dálku. Nechybějí však ani obhlídky přímo v terénu, Ve spolupráci s policií dokonce může být zastaveno auto, jež právě kontrolní stanici opustilo, a posláno na zpětnou prohlídku.

Ilustrační foto.
Cestující čekají nové škrty v dopravě. Nejdřív ty koronavirové, pak vánoční

Krajské kontroly se nicméně týkají pouze vlastních STK. Početnější pracoviště měření emisí ve výfukových zplodinách (tuto službu mohou vedle stanic technické kontroly nabízet i autoservisy, pokud vyhoví stanoveným podmínkám) do nich nespadají. Ty patří pod působnost úřadů obcí s rozšířenou působností – ve svých obvodech je tak kontrolují týmy z celkem 26 středočeských radnic.