Jednotlivé lokální a oblastní destinační managementy (které mají jak některá města a mikroregiony, tak především větší turistické oblasti) pracující na rozvoji cestovního ruchu mohou získat dotace od 50 do 300 tisíc korun. Podávat žádosti budou moci od 10. do 24. září.
Peníze v rámci programu schváleného krajskými zastupiteli mají destinačním managementům pomoci, aby se přizpůsobily podmínkám kategorizace, jež pro jejich podporu v rámci nového čtyřstupňového systému určily ministerstvo pro místní rozvoj a státní agentura CzechTourism. V rámci nového členění, které má mimo jiné zjednodušit marketingové aktivity zejména ve vztahu k cizině, zařadila agentura CzechTourism většinu kraje do turistického regionu s názvem Okolí Prahy – s dílčím členěním na turistické oblasti Střední Čechy-západ, Střední Čechy-jihovýchod (Krok od Prahy) a Střední Čechy-severovýchod (Polabí). Pouze část Mladoboleslavska je zahrnuta do dalšího turistického regionu Český ráj.
„Podpora destinačního managementu je důležitá, protože vytváří podmínky pro rozvoj cestovního ruchu a přivádí turisty do jednotlivých regionů,“ připomněl krajský radní pro oblast regionálního rozvoje Martin Draxler (ANO). Zdůraznil, že investice do této oblasti se vracejí – a vyplácejí se.