V hlavním městě mělo ten nejsmutnější následek, když přívalová vlna zaskočila skupinku mladých lidí hledajících podle zadaných souřadnic takzvané kešky v podzemním tunelu Motolského potoka. V metropoli vyvolala velkou pozornost také voda, jež vysloveně protekla Anežským klášterem – a přívaly deště narušily i program fotbalového svátku na Letné, kde se s profesionální kariérou loučil Tomáš Rosický.

Vodní laguny, voda zateklá do silničních tunelů a spadlé stromy komplikovaly dopravu na řadě míst v metropoli; pražští hasiči také v četných případech odčerpávali zatopené sklepy či garáže. Podobné úkoly měli v souvislosti s počasím i jejich kolegové ve středních Čechách. Také oni zaznamenali desítky výjezdů v souvislosti s počasím. Čerpat vodu bylo třeba nejčastěji na Kladensku, kde k nejpostiženějším lokalitám patřily Slaný a Lány. Frekventované byly výjezdy spojené s použitím čerpadel také na Mělnicku – a méně časté či spíše už jen jednotlivé i na Praze-východ, Praze-západ, Příbramsku a Nymbursku. Popadané stromy opět potrápily zejména Kladensko. Opakovaně museli hasiči startovat pily také na Rakovnicku, Praze-západ, ale i na Praze-východ, Berounsku, Mělnicku či Mladoboleslavsku. A ušetřeny nezůstaly ani Nymbursko či Příbramsko.

I voda na silnicích přinesla středočeským řidičům problémy; naštěstí to ale většinou nemělo dlouhého trvání. Zřejmě nejvážnější problém v dopravě, který měl spojitost s počasím, nastal na Mělnicku. Na frekventované silnici II. třídy číslo 101 u Kralup nad Vltavou byla vozovka silně znečištěna bahnem. Hlíny splavené z pole se tam přitom rozhodně neocitlo jen trošku: policisté zaznamenali, že se jednalo o úsek dlouhý 638 m.

Ani jet v hustém dešti pouze „po mokru“ nebyl žádný med, potvrdila Deníku řidička Kamila, kterou přívaly vody zastihly kolem půl šesté na Pražském okruhu poblíž obce Ořech na Praze-západ. „Že nešlo jen o můj pocit, potvrdily i proměnlivé svítící značky – rychle na nich vyskočilo varování před smykem a snížení rychlosti na stovku,“ konstatovala. Ocenila současně, že většina řidičů se zachovala odpovědně: v pravém pruhu se vytvořil souvislý „vláček“, v němž auta dodržující bezpečné odstupy plynule jela devadesát. „Divochů se kolem nás prohnalo v levém pruhu jen pár,“ konstatovala Kamila – přičemž jí neušlo, jak tihle rychlí jezdci svítili. Někteří zapnuli i zadní mlhovky, avšak většina v potemnělém dni a v provazech deště kromě světel pro denní svícení nepoužívala nic dalšího.