Tarifní pásma se podobají soustředným kruhům, takže lze zjednodušeně konstatovat: čím dále od Prahy, tím vyšší pásmo. Na počtu překonávaných pásem (a u jednotlivých jízdenek také na čase stráveném ve vozidlech) pak závisí cena. Tarif PID navíc umožňuje přestupy mezi vlaky a autobusy.

Změna, jež završí integraci vlaků na celém území kraje, se bude týkat celkem sedmi oblastí. Nově budou do PID začleněny vlaky ve zbývajících oblastech Benešovska, Kutnohorska, Kolínska, Nymburska, Mladoboleslavska, Rakovnicka a Příbramska. Jejich obyvatelé i návštěvníci jezdící za poznáváním zajímavých míst se podle slov krajského radního Františka Petrtýla (ANO) skutečně mají nač těšit – nejen na zjednodušení placení jízdného, ale i na jeho zlevnění. „Od spoluobčanů mám na toto rozšíření jen samé pozitivní ohlasy,“ konstatoval radní.

Do budoucna se podle slov ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Pavla Procházky otevírají možnosti i pro rozšíření integrace do oblastí na území dalších krajů, kam Středočeši dojíždějí.