V době zásahu hasičů i práce dalších složek integrovaného záchranného systému byl uzavřený pravý jízdní pruh. Místo však zůstalo průjezdné plynule; kolony se netvořily.

Okolnosti vzniku požáru zůstávají předmětem šetření; vyšetřovatel hasičů na místě předběžně potvrdil verzi hovořící o technické závadě. Tentokrát ale prověřování všech souvislostí bude zřejmě poněkud složitější než obvykle (situace, kdy auto začne hořet za jízdy, totiž nejsou ojedinělé – a rozhodně se to netýká pouze starších vozů v horším technickém stavu, jak by snad leckdo laicky předpokládal). Rozsáhlejší šetření se alespoň zdají naznačovat – či přinejmenším dávají tušit – informace členů posádky. „Měli tankovat chvíli předtím, na kilometru 4,5 – a pak se auto zastavilo a začalo hořet,“ shrnula jejich výpověď policistka Pučelíková.

Nejčastějšími příčinami vzniku podobných požárů vozidel, která vzplanou za jízdy, bývají v případě osobních aut poruchy elektroinstalace, následované závadami na palivové soustavě. U nákladních aut se ještě připojují vady brzd či náprav a defekty pneumatik. Většinou se tyto události obejdou bez zranění – někdy však bývá potřebné poskytnout posádce psychologickou pomoc. Hmotné škody se ovšem mohou vyšplhat i značně vysoko.