Tato spojnice Mochova a Vykáně na silnici II/245 nabídne nejen spolehlivou pevnost s očekávanou dlouhou životností - vydržet má sto let. Most je navíc konstruován tak, aby do budoucna jeho rozpětí umožnilo rozšíření dálnice. Výhledově se totiž počítá s tím, že by zde D11 mohla mít nikoli dva jízdní pruhy v každém směru, ale v každém jízdním pásu po třech.

Původní most z roku 1984 byl bourán kvůli špatnému stavu loni v listopadu. Tehdy se práce plánované na noc ze soboty 20. 11. na neděli neobešly bez delší uzavírky dálnice mezi exity 8 Jirny a 18 Bříství, která se navíc proti očekávání ještě protáhla; uzavírka nakonec trvala déle než 16 hodin. I když samotnou demolici neprovázely výraznější komplikace, odklízení sutin už podle propočtů neklapalo.

Oprava silnice. Ilustrační foto.
Opravy na hlavních tazích: Řidičům se do Prahy pojede od západu plynuleji

Také před rokem, koncem loňského července, se nad dálnicí D11 boural most, a to hned u Prahy. I v tomto případě se práce protáhly. Těžké technice most odolával houževnatěji, než se očekávalo, přičemž se ukázalo, že obsahoval navíc velké množství výztuže, o níž v dokumentaci nebyla ani zmínka. Práce plánované na část víkendu se tehdy protáhly dokonce až do úterka.