Velký malér spojený i s uzavřením dálnice přinesl požár nákladního vozidla také v noci na úterý. V tomto případě plameny bránily jízdě z Prahy na Kolínsko po dálnici D11, na jejímž 22. kilometru hodinu před půlnocí hořel náklad soupravy přepravujícího auta. Šlo o neobvyklý požár: opravdu nevzplanul kamion, ale jeho náklad. 

Plameny zachvátily jedno z osobních aut převážených na přepravním přívěsu – a šířily se obrovskou rychlostí: ještě v době, kdy přivolaní hasiči byli stále na cestě, přišlo na tísňovou linku upřesnění, že už hoří šest vozidel z osmi. „Hasiči v dýchací technice nasadili jeden vysokotlaký proud a dva další proudy s těžkou pěnou,“ konstatoval Jaroslav Gabriel z centrály středočeských hasičů. Dostat plameny pod kontrolu se podařilo během deseti minut.

Zásah zkomplikovaly dvě dvoukilogramové tlakové lahve s propan-butanem uložené v jednom z hořících aut, o kterých řidič soupravy neměl ani tušení. Další nesnáz si vyžádala povolání hasičského jeřábu. Tento vyprošťovací automobil sundal jeden ze zničených vozů, který v zadní části horní plošiny poničeného přívěsu hrozil pádem.

Škodu, kterou vyšetřovatel vyčíslil celkem na milion a čtvrt, měla na svědomí technická závada elektroinstalace jednoho z převážených aut.

Požáry nákladních aut nejsou tak ojedinělé, jak by naznačoval laický úsudek. Zpravidla je má na svědomí technická závada elektrické výbavy nebo na palivové soustavě, výjimkou však nejsou ani plameny vzešlé od nápravy (ať kvůli poruše brzd, vadnému ložisku nebo defektu pneumatiky). Zvláště v době žní pak vozidlo využívané v zemědělství může vzplanout i od rozpáleného výfuku. Tahač stojící na parkovišti mohou zachvátit také plameny související s vytápěním kabiny. Vznícení převáženého nákladu je nicméně ojedinělé. I na takové případy si hasiči vzpomenou – většinou se však jednalo o transport chemikálií nebo o požár založený úmyslně.