Již od počátku března je aktuální uzavírka mostu přes železniční trať ve Vítězné ulici v Kutné Hoře. Úsek dlouhý 119 metrů na spojnici s městskou částí Malín (přičemž silnice I/2 představuje i hlavní trasu mezi Říčany a Pardubicemi) má zůstat neprůjezdný dlouhodobě; až do konce roku. 

V souvislosti se snášením části mostu na dálnici D8 u Zdib (kde je provoz na příjezdu do Prahy převeden do protisměrného pásu dálnice) nově platí omezení na silnici první třídy I/9 – na příjezdu od Mělníka a Neratovic. I po dokončení bouracích prací bude od příštího týdne průjezd možný jen od Mělníka na Zdiby – v opačném směru musí řidiči nadále počítat s využíváním vyznačených objízdných tras.

Rovněž na Praze-východ bude od soboty uzavřen a následně bourán most nad dálnicí na silnici druhé třídy II/101 z Brandýsa nad Labem směrem na Zápy. Kvůli bouracím pracím se pak mají o následujících březnových víkendech uplatnit i uzavírky na dálnici D10. Od pondělka je pak ohlášena ještě uzavírka části Zápské ulice v Brandýse, mající trvat zhruba do konce května. Právě zde je třeba počítat s výraznějšími změnami tras autobusů.

Práce na opravě se rozbíhají také na mostě nad železniční tratí v Lysé nad Labem; na frekventované silnici druhé třídy II/272. Stavební ruch zde má trvat 19 měsíců. I zde se počítá s úplným uzavřením mostu, který je velmi důležitou dopravní tepnou, potvrdil středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). Připouští, že se bude jednat o výrazný a také bolestný zásah do života města – proto byl kladen důraz na přípravu dopravně inženýrských opatření řešících objízdné trasy i zajištění dostupnosti důležitých míst.

Právě tento most je ve správě kraje. Petrtýl tak může uvést, že díky opravám za více než 276 milionů korun s DPH (přičemž kraj získal 228,3 milionu korun z evropských fondů) se podaří nejen zachovat všechny dosavadní parametry mostu (jehož stav se poslední dobou začal rychle zhoršovat), ale i most vylepšit: nové podpěry by měly například odolat možnému nárazu vlaku v případě vykolejení.