Odpovědi Boleslavského deníku poskytl Jan Tichý, který je předsedou komise rady města pro dopravu 
a bezpečnost, a navíc také sám spoje využívá. Před několika lety byl 
u toho, když se krajské vlády chopil nyní bývalý hejtman David Rath a jako mávnutím kouzelného proutku začal rušit mnoho spojů.

„Tehdy například o padesát procent klesly víkendové spoje, rušily se autobusy do i z Prahy, Mladé Boleslavi i vesnic. Nejezdil dokonce ani takzvaný flamendrák, tedy poslední spoj z Prahy ve 22.45 hodin," připomněl Jan Tichý neutěšenou situaci 
z minulých let, kterou do normálu vrátila až dlouhá 
a složitá jednání s krajem 
a dopravci.

Čipová karta

Současně ale připustil, že spuštění PID určité komplikace přineslo. „Například 
v autobusech na linkách 431 a 434 přestaly platit čipové karty dopravce Arriva Střední Čechy, což lidé zrovna nekvitují, a také cestujícím přestala jezdit přímá linka z Lysé nad Labem do Mladé Boleslavi, protože byla zaintegrovaná do linky 432 do Milovic a Strak," upřesnil Jan Tichý.

Pokud tedy lidé jedou tímto spojem a chtějí se dostat do Mladé Boleslavi, přijedou do Strak a musí si hledat další neintegrované spoje. „Je to komplikovanější, dražší, platíte dvakrát a podle dvou tarifů. Není divu, že jsou lidé občas dezorientovaní a zmatení," konstatoval předseda benátecké komise pro dopravu a bezpečnost.

Výhody systému

Na druhou stranu ale Jan Tichý upozornil, že nový systém cestování přinesl i řadu výhod. O prázdninách například jezdily autobusy
i v době škodovácké dovolené. A ušetří i senioři nad sedmdesát let, kteří mohou po předložení občanského průkazu jezdit zcela zdarma. „Další výhody zatím lidé ještě příliš nevyužívají, jde například o časové jízdenky, které jsou výrazně levnější," konstatoval Jan Tichý.

Faktem ale je, že pokud chce někdo PID plně využívat, ušetří sice, ale před tím si musí navazující spoje nastudovat. Autobusy jsou podle Tichého relativně plné ve chvíli, kdy vozí školáky a studenty, další spoje jsou poloprázdné.

„Na druhou stranu pro benátecké zdražila cesta přes Jiřice, ale zlevnila trasa přes Starou Lysou," dodal s tím, že přesné informace bude mít k dispozici až na konci října, kdy ROPID předloží srovnání prázdninového a školního provozu.

Čtěte také: Na nové autobusové nádraží si lidé v Kolíně počkají až do roku 2018