V úterý se ohradila proti způsobu, jakým Prima ve své poslední březnové hlavní zpravodajské relaci informovala o jejím vyjádření při debatě starostů s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO) věnované snahám obcí prosazujících osazení značek se zákazy vjezdu kamionů těžších než 12 tun. Sama zákazům nefandí a prosazuje názor, že je třeba hledat jiné řešení než takové, které pouze přesune problém k sousedům. Vůči televizi se hejtmanka vyjádřila příkře: sdělení, že kraj místo zájmů svých občanů chrání jen své silnice (jež se objevilo v titulku reportáže jako citace mínění starostů) označila v úterní tiskové zprávě za nejen zavádějící, ale přímo lživé. Nezůstalo to bez odezvy. „FTV Prima je šokována způsobem, jakým zaútočila na nezávislost a objektivitu zpravodajství FTV Prima,“ sdělil ve středu Deníku Adam Halmoši z marketingového oddělení televize. Podle něj si Jermanová vyložila obsah reportáže svévolně a účelově. Sdělení, že „Středočeský kraj brání obcím umisťovat zákazové značky proti vjezdu kamionů nad 12 tun na silnice II. a III. tříd na jejich území“, proti němuž se ohrazuje tisková zpráva vydaná kanceláří hejtmanky, v reportáži nezaznělo. Požadavek omluvy, k níž hejtmanka Primu vyzvala, televize odmítá jako bezpředmětný. Za neexistují tvrzení se omlouvat nemíní. „Naopak je to FTV Prima, která nyní za tento bezdůvodný útok požaduje od paní Jaroslavy Pokorné Jermanové omluvu,“ zdůraznil Halmoši. S dodatkem, že proti nařčením je televize připravena se dále bránit.

Přepis reportáže, která se stala předmětem sporu:
TITULEK: PODLE STŘEDOČESKÝCH STAROSTŮ CHRÁNÍ KRAJ MÍSTO SVÝCH OBYVATEL JEN SVÉ KOMUNIKACE

STUDIO: Říčany u Prahy stále bojují za obnovení zákazu pro tranzitní dopravu nad 12 tun, který jim zrušil Středočeský kraj. A už se objevují další obce, kterým to také vadí. Například Zbuzany u Prahy. Jejich přání ale brzdí středočeská hejtmanka. A teď se zeptám Vladimíra Procházky, který obě kauzy sleduje. Co vlastně hejtmance vadí a kde mohou lidé najít zastání?

Reportér: Dobrý večer,
za obyvatele postižených obcí se postavil sám ministr dopravy. Ten vystoupil proti hejtmance a nabídl pomoc – například starostce Zbuzan, které vadí, že těžká auta poškozují silnici a obyvatelům ztrpčují život.

„Já myslím, že pro vás radu mám, co udělat. Pro tranzitní dopravu jsou určeny dálnice a komunikace prvních tříd. Dvojky a trojky jsou regionální a tam můžete využít značku zákaz tranzitní dopravy,“ řekl DAN ŤOK /ANO/, MINISTR DOPRAVY V DEMISI.

„S čím tady nemůžu souhlasit, je to, že sjíždění kamionů na dvojky a trojky vyřešíme tím, že všude dáme zákazové značky, že do těch silnic prostě nemůžou, do těch obcí nemůžou vjet. Protože oni pojedou někam jinam, do jiné obce, a ten problém se zase přesune někam jinam,“ řekla JAROSLAVA POKORNÁ JERMANOVÁ /ANO/, HEJTMANKA STŘEDOČESKÉHO KRAJE.

„Ať se ty kamiony drží té dálnice. Pokud by byl nějaký způsob, jak donutit kamioňáky, aby nesjížděli, tak budu jedině šťastná,“ řekla MARÍNA LANDOVÁ /SNK ZBUZANY/, STAROSTKA ZBUZAN.

„Ta značka se použít dá. Jestli se tomu smějete, že nedá, tak mi řekněte obce, kde vám to nechtějí udělat, a já vám to tam přijdu zařídit,“ řekl DAN ŤOK /ANO/, MINISTR DOPRAVY V DEMISI.

„Ty, co chtějí jenom projet a ušetřit peníze, tak to ne, tak ať si jezdí tam po té dálnici,“ řekla obyvatelka Zbuzan u Prahy.

„No, už jede. No, už jede. Dělá to rámus, hlavně asi tady ty lidi, co bydlí tady blízko,“ řekl obyvatel Zbuzan u Prahy.

„Já samozřejmě chápu, že zákazové značky jsou pro vás v tuto chvíli nejjednodušší, ale z pozice kraje vás prosím, abyste zvážili tuhle cestu, protože tenhle problém přesouváte na sousední obce, které se s tím budou potýkat,“ řekla JAROSLAVA POKORNÁ JERMANOVÁ /ANO/, HEJTMANKA STŘEDOČESKÉHO KRAJE.

„Ať jde bydlet do nějakého domu u té silnice a chodí tady s dětmi a podobně,“ řekl obyvatel Zbuzan.

„Ať se sem přijede podívat, očichne to, a pak ať udělá nějaký názor,“ řekl další obyvatel Zbuzan.

„Aby se sem odstěhovala a měla alespoň dvě děti, a hlavně to zažila na vlastní kůži,“ dodal další obyvatel.

Otázkou tedy zůstává, jestli se dokážou všechny obce sjednotit a těžkou tranzitní dopravu ze svých silnic druhých a třetích tříd zákazem vytěsnit.

Zdroj: FTV Prima