Po jednání se starosty na Kokořínsku to uvedl náměstek hejtmanky pro veřejnou mobilitu Petr Borecký. „Posunem termínu získáme čas pro další jednání. Vnímám velký zájem měst a obcí o řešení situace,“ řekl Borecký. „Zatím budoucnosti trati vidíme dobře,“ řekl po jednání starosta Mšena Martin Mach.

Borecký už dříve uvedl, že kraj je ochoten některé spoje nadále objednávat, pokud na ně budou více přispívat obce a města. V případě trati mezi Mělníkem a Mšenem je podle něj variantou i změna celé koncepce dopravy v regionu a například omezení autobusů a návrat více železničních spojů. „Je to věc, která se bude v příštích týdnech a měsících dál řešit,“ dodal.

Motorový vlak. Ilustrační foto.
Lokálka z Mladé Boleslavi do Mělníka v ohrožení. Kraj plánuje další škrty

Středočeský kraj už loni v prosinci výrazně omezil nebo zcela zastavil provoz na některých tratích, ke změně jízdního řádu plánoval další redukci. Borecký to vysvětluje nedostatkem peněz na provoz těchto vlaků, na téma financování veřejné dopravy jsme zveřejnili jeho rozsáhlý text upozorňující na hrozící kolaps celého systému. Úspory ze zastavení provozu odhadl už dříve na zhruba 20 milionů korun ročně.

Podobný zájem o zachování sezonního víkendového spojení s Prahou mají i obce podél trati Rakovník – Kralovice. Jednat o budoucnosti trati chce i náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek. Kralovice a Kožlany jsou již v Plzeňském kraji. „Rádi bychom koncept vlaků o víkendech v sezonně udrželi, zejména pro návštěvy Mariánské Týnice. Jen bychom chtěli pozdější odjezd zpět,“ řekl Čížek. Podle něj je zájem o provoz i u obcí ve středočeské části trati. Jednání dosud ale nezačala.