Z cyklodepa na Florenci dosud kurýři rozvezli přes 50 tisíc zásilek a najezdili více než 23 tisíc kilometrů. Nákladní elektrokola, která křižují Staré Město, Nové Město, Holešovice a Karlín, denně rozvezou okolo tří set balíků. Výrazně tak ulevují centru od aut.

Novinka se dostala mezi nejlepší evropské projekty Eurocities Awards 2021 v kategorii Nulové znečištění. O prvenství v soutěži zabojuje s projekty z belgického Ghentu a z francouzského Nice, vítěz bude vyhlášen na podzim.

Cyklojízda projela centrem Prahy 3. června 2021.
OBRAZEM: Cyklojízda zastavila dopravu na magistrále a v centru

„Čím více dep budeme mít, tím lépe bude celý systém fungovat. Na obou depech spolupracujeme s největšími logistickými hráči na trhu,“ uvedl dopravní náměstek primátora Adam Scheinherr.

S měsíčním zpožděním

Praha se rozhodla pro lokalitu u Anděla, neboť depo zde bude umístěno pod městským okruhem, tedy bude dobře dostupné pro dodávky. Mezi firmami v novém stanovišti na Smíchově bude část firem z Florence, přibudou ale další, pro které zde již nebylo místo a také několik úplně nových zájemců.

V depu tak budou podle vedení Prahy působit například společnosti DoDo, wedo.cz, damejidlo.cz, Zásilkovna, DHL Express, PPL, Velká pecka a Direct Parcel Distribution.

Část cyklostezky na Rohanském ostrově se dočkala nového povrchu a osvětlení.
Širší, asfaltová a osvětlená. Část cyklostezky v Karlíně prošla rekonstrukcí

„Pro Prahu je využívání nákladních elektrokol obrovským krokem k udržitelnému městu. Těší mě, že můžeme jít příkladem i dalším evropským metropolím v ekologickém zásobování města,“ doplnil ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy (IPR) Ondřej Boháč.

Správu a provoz cyklodepa na Florenci má na starosti Technická správa komunikací hl. m. Prahy, která také vybuduje nové depo na Smíchově. To mělo být podle prvotních informací z jara tohoto roku hotové už na konci letních prázdnin. Zřejmě se ale otevře až o měsíc později.