Půl hodiny před polednem pak jízdu odstartoval místostarosta města Tomáš Růžička, který nad akcí převzal svoji záštitu. Vozidla vyjela po trase Starý Kolín, Záboří, Týnec nad Labem do cíle první etapy v Kladrubech nad Labem.

Po přestávce se pak vydala na druhou etapu přes Žiželice, Ohaře, Němčice, Býchory a Ovčáry zpět do Kolína, kde se stroje opět shromáždily na Karlově náměstí a jejich majitelé a spolujezdci se občerstvovali a bavili při retro diskotéce v nedaleké restauraci.

V celkovém pořadí bez kategorií si pohár za první místo odnesl Jiří Vácha s automobilem Aero 50 vyrobeném v roce 1936, druhý byl Jiří Kašpar s vozem DKW F 8 z roku 1940 a bronz si na motocyklu B.S.A. z roku 1954 vyjel Petr Zima starší.

'Chudší' soutěžní jízda

Samotné soutěže se zúčastnila necelá šedesátka strojů, k vidění jich bylo ale mnohonásobně víc a to včetně třeba i vojenského či hasičského auta nebo polní kuchyně, kde se smažily bramboráky.

„Že se zúčastňuje soutěžní jízdy daleko méně lidí, než jich přijede na výstavu, je běžné všude, tady u nás v Kolíně je to číslo ještě poměrně vysoké. Někdo se svým strojem jet nechce, jiný to moc neumí, další vozidlo by to třeba nevydrželo, ty důvody jsou různé. Ale výstava se povedla, řekl bych, že na náměstí byl asi historicky nejvyšší počet aut a motorek a mnoho kousků opravdu parádních," shrnul hlavní organizátor Jiří Dibelka.

Čtěte také: Veterány pokořily rozpálený kopec z Knovíze do Brandýsku-Olšan