Do Finska, kde se šampionát odehraje, navíc mladoboleslavská automobilka vysílá jako svou chloubu Škodu Favorit. Ten favorit, který už z našich silnic prakticky vymizel. Třicet let starý model má připomenout, že právě v době, kdy byl tento vůz hitem, Škoda Auto zahájila spolupráci s organizátory mistrovství jako oficiální hlavní sponzor. Mimochodem: jako nejdelší hlavní sponzoring v historii sportovních mistrovství světa je toto partnerství zapsáno i v Guinessově knize rekordů.

Elektronická data padnou i do ruky

Leckteří starší fandové hokeje si možná budou muset nechat vysvětlit, cože digitální token vlastně znamená – většina z těch, jimž je pod třicet, však nápovědu nejspíš nepotřebuje. Blízký příbuzný kryptoměn je vlastně digitální obsah (často elektronický obrázek, ale může jít i data jiného charakteru), který má prostřednictvím NFT (Non-fungible token) přiřazeného konkrétního vlastníka. Což neznamená, že by se tento elektronický obsah stal ostatním uživatelům nepřístupný – má však jasně definované vlastnické právo, které se může stát i předmětem obchodu.

Právě to je příznačné i pro třicítku unikátních elektronických koláží s podpisy osobností hokejové historie, které automobilka bude postupně – mezi 13. a 24. květnem ve třech aukčních vlnách – nabízet do aukce prostřednictvím webu kuppuk.cz i veřejné on-line burzy OpenSea.io, připomněl mluvčí automobilky Pavel Jína. S dodatkem, že kupec ale získá i puk v podobě reálného předmětu: graficky zdobeného kotouče, z něhož byl token vytvořen.

Nová auta pro středočeské hasiče.
Nová osobní auta pro středočeské hasiče: V autoparku přibylo 9 rudých Škodovek

„Při zakoupení tokenizovaného puku získá navíc majitel bonus v podobě skutečného dobového hokejového touše reprezentujícího příslušný rok mistrovství – a podepsaného jednou z legend českého národního týmu,“ doplnil Jína. Půjde o stejného reprezentanta, jehož podpis zdobí i konkrétní token vydražený v aukci a vztahující se ke konkrétnímu ročníku hokejového mistrovství od roku 1992 do současnosti – a který se v daném roce obzvlášť vyznamenal.

Peníze z výtěžku aukce automobilka věnuje na podporu mládežnického hokeje v České republice; konkrétně na nákup hokejového vybavení a zlepšení zázemí pro tři nejlepší hokejové akademie podle hodnocení sezony 2021/2022. Firma navíc nabídne speciálně vytvořenou on-line prezentaci věnovanou posledním třem desetiletím hokejového mistrovství. Připomene slavné okamžiky českého hokeje i další ohlédnutí – ať už v podobě rozhovorů, nebo přehrání klíčových okamžiků zápasů. Má tak oslovit i fandy, kteří k vyvolávací ceně 1000 Kč za NFT puk přihazovat v kryptoměně Ethereum nebudou, aby se pokusili získat tento unikát do svého vlastnictví. Dá se ostatně předpokládat, že nakonec se dražba nestane soubojem nejzarputilejších fanoušků, ale spíše investorů snažících se zhodnotit své peníze vložené do unikátního produktu. Jeden z úspěšných dražitelů nicméně bude vylosován a získá další výhru: zájezd pro dvě osoby na finálový víkend letošního ročníku mistrovství: se zápasy o bronz i o zlato.

S třicet let starým favoritem až do Finska

Vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Libor Šedivák dále v souvislosti s nadcházejícím mistrovstvím upozorňuje na projekt Češi Favoritem. Na bezmála dva tisíce dlouhou cestu z Prahy do Tampere vyjede ve čtvrtek 12. května favorit z roku 1992; první oficiální auto mistrovství se značkou Škoda. Za jeho volantem se budou střídat modelka Andrea Bezděková a moderátor Tomáš Zástěra. Počítá se tím, že dorazí tak, aby českým hokejistům předali vzkazy fanoušků před zápasem se Švédskem: jejich druhým utkáním ve skupině.

Ilustrační foto
Jazyky ve středních Čechách a v Praze: znáte původ svých sousedů?

„Do Tampere vůz dorazí 15. května,“ připomněl aktuální plány mluvčí Jína. Konstatoval, že auto skutečně vyrobené v roce 1992 prošlo před cestou důkladnou péčí autorizovaného servisu. „První přenocování bude ve Varšavě, další pak litevském městě Panevézy a estonském Tallinu,“ naznačil mluvčí, jak je jízda připravena. „Posadit se do automobilu, který je starší než já, a vydat se na tak dlouhou cestu pro mě bude úplně nová zkušenost,“ svěřila se Bezděková. Automobilka slibuje, že o cestě bude v reálném čase informovat na sociálních sítích.

Mladoboleslavská automobilka bude na mistrovství vidět i jinak. Mimo jiné její designér Peter Olah navrhl skleněnou trofej pro nejužitečnějšího hráče turnaje. A jako každý rok společnost poskytuje organizátorům celou flotilu vozů.