Hasiči, kteří se k nehodě sjeli ze středních Čech i z pražského Chodova, museli pochytat drůbež, která utekla z poškozených přepravek; odhadem tisícovka kusů při nehodě uhynula. Samotné vyprošťovací práce pak začaly v sedm hodin. V té chvíli byla dálnice na necelou hodinu kompletně uzavřena (do té doby zůstávala průjezdná alespoň levým pruhem).

Třebaže místo nehody bylo možno objet po Pražském okruhu, následkem havárie se stal i kolaps na D1. Před místem nehody se vytvořila dlouhá kolona, zasahující až přímo do hlavního města: před třetí kilometr. 

Zprůjezdnit alespoň jedním pruhem se dálnici podařilo před osmou hodinou, kdy byl havarovaný přívěs odstaven do pravého pruhu (ve kterém samotný nákladní vůz zůstal stát na kolech); záhy pak následovalo i otevření druhého ze tří pruhů. Událost zpomalila i provoz na příjezdu do metropole, a to z „tradičního“ důvodu: řidiči přibrzdili, aby mohli sledovat, co se v protisměru odehrává.

Okolnosti nehody včetně určení její příčiny zůstávají v šetření policie. Prvotní poznatky napovídají, že se problém nevyskytl na vozovce, ale spíš v kabině. Zdá se, že se šofér zřejmě buď nedostatečně věnoval řízení, nebo prudce zareagoval poté, co ho na okamžik přemohl mikrospánek. Z nehody vyvázl bez zranění; k úrazu nepřišel ani nikdo další.

Další ranní problém v podobě neplánovaného omezení pak číhal řidiče jedoucí směrem na Brno na 28. dálničním kilometru – za mostem přes Sázavu. Tentokrát to nebylo kvůli nehodě, ale i tak šlo o událost, která rovněž zaměstnala středočeské hasiče: poblíž obce Hvězdonice na Benešovsku hořelo auto. Místo zůstalo průjezdné pouze levým pruhem.