Předchozí
1 z 6
Další

Josef Ulrich, vedoucí Dopravního inspektorátu

Josef Ulrich, vedoucí Dopravního inspektorátuJosef Ulrich, vedoucí Dopravního inspektorátuZdroj: archiv respondenta
Největším problém je dle našeho názoru dopravní dostupnost některých lokalit, zejména sídliště Jankovice + Drahelice a obchodů na Zálabí. Neuralgickými body je železniční přejezd v ulici Zbožská a kamenný most přes Labe, kde se v dopravních špičkách nebo při farmářských trzích vytvářejí kolony a přejetí z jednoho konce města na druhý trvá mnoho minut byť se jedná o relativně krátkou vzdálenost. Řešením by dle našeho názoru bylo mimoúrovňové křížení železničního přejezdu a vybudování tzv. jižního obchvatu - mostu přes řeku Labe v Drahelicích.

Ilustrační foto
Kdo chce vést vaši obec na Nymbursku? Přinášíme kandidátky pro komunální volby

Bořek Černý, místostarosta (Nymburk s klidem)

Bořek Černý, místostarosta za Nymburk s klidemBořek Černý, místostarosta za Nymburk s klidemZdroj: archiv respondenta
Provoz a parkování v historickém centru města. Připravovaným řešením jsou dvě velká odstavná parkoviště, a to parkovací dům pod Eliškou a druhé u hlavního nádraží. U nádraží by mělo vzniknout také záchytné parkoviště pro osobní automobily. Město připravuje k zadání dopravní studii centra města včetně dopravy v klidu. Plánované umístění obchodního řetězce v severní části města také přispěje k odlehčení dopravy v centru, pomůže také optimalizace autobusových zastávek.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Zdeněk Vocásek, radní za ODS

Zdeněk Vocásek, radní za ODSZdeněk Vocásek, radní za ODSZdroj: archiv respondenta
Zahuštění dopravy v centru města. Druhý most na Labi je nevyhnutelný a již jednáme o zařazení stavby do priorit kraje a navazuje tak na plán územního rozvoje. Dalším je parkování, kde je již zadaná studie na parkovací dům v centru města.

Jan Ritter, opoziční zastupitel (Nymburští demokraté)

Jan Ritter, opoziční zastupitel za Nymburské demokratyJan Ritter, opoziční zastupitel za Nymburské demokratyZdroj: archiv respondenta
Velkých problémů je zde mnoho a vzájemně spolu souvisí, např. průjezdní doprava náměstím, chybějící řešení cyklodopravy pro pohyb ve městě, bezpečnost chodců, přednádražní prostor, bariérovost hl. nádraží atd. Největší problém je tedy vlastně zcela komplexní a vedly k němu desítky let nekoncepčního přístupu k dopravě Nymburka a vůbec k urbanistickému rozvoji. Součást řešení musí být doplnění občanské vybavenosti v západní části města, tedy na sídlištích a v Drahelicích, aby se odlehčily železniční přejezdy, centrum města a silniční most.

Pavel Fojtík, opoziční zastupitel (Změna pro Nymburk)

Pavel Fojtík, opoziční zastupitelPavel Fojtík, opoziční zastupitelZdroj: archiv respondenta
V Nymburce je potřeba především dostat zejména nákladní dopravu z centra města na městský okruh. A za druhé, co nás momentálně trápí nejvíce, tak je bezpečnost v okolí škol a školek. Chtěli bychom nainstalovat zpomalovací práh před přechody v okolí škol, aby nymburské děti byly v bezpečí na cestách do škol a nebyli jsme svědky sražení chodců přímo na přechodech, zejména na Palackého třídě.

Jaroslava Kořínková, provozovatelka Hudebního klubu Mlejn

Jaroslava Kořínková, provozovatelka Hudebního klubu MlejnJaroslava Kořínková, provozovatelka Hudebního klubu MlejnZdroj: archiv respondenta
Asi mi opravdu vadí úzký kamenný most. Stačí jeden cyklista, který celou dopravu dost zbrzdí a tím se ucpe celé náměstí. Řešení? Rozšířit most. Nebo zakázat vjezd na kamenný most cyklistům, když můžou legálně jezdit po sousední nové lávce.