Vznikla před 16 lety se třemi základními cíli: posilovat prestiž manažerské profese, rozvíjet manažerské způsobilosti svých členů, působit na optimální utváření podnikatelského prostředí. Na tomto poslání se vlastně dodnes nic nezměnilo, i když obsah jednotlivých bodů se přizpůsoboval novým požadavkům doby.

Dnes se například mezi tématy pravidelných přednášek, seminářů a setkání objevují stále častěji pojmy jako globalizace a globální ekonomika, také ekonomika znalostní, podpora vědy a výzkumu.

Důležitou součástí práce manažera je také účinná a zajímavá prezentace firmy na veřejnosti. I když se to možná nezdá a někteří lidé mají tendenci tuto činnost podceňovat, „šikovné“ public relations může významně ovlivnit široké masy obyvatel, ať už ve prospěch, či naopak v neprospěch firmy. Proto se také jeden z nedávných seminářů věnoval právě tomuto tématu.

Jedním z cílů asociace je vytvořit podle možností v krajích oblastní kluby a organizace, které by pomáhaly manažerům v jednotlivých regionech. Mezi těmito oblastními sdruženími patří k nejaktivnějším Pražský manažerský klub, který již 10 let pořádá každý měsíc klubová setkání v Golem klubu. Po celou dobu plní své základní poslání podávat zajímavé, aktuální odborné informace, umožňovat neformál〜ní výměnu názorů a navazování kontaktů manažerů z různých sektorů činností i úrovní řízení.

Klubové večery umožňují setkání nejen mezi tuzemskými manažery, ale účastní se jich též zástupci zahraničních podniků, bank, poradenských či konsultačních firem, pracovníci ministerstev, státních orgánů a institucí a lidé mnoha jiných oblastí života, kultury, sportu, medicíny, medií, diplomacie, výjimečně i politiky. Klubové večery leckdy slouží též k obchodním jednáním.

V rámci oblastní organizace se přitom pořádají výjezdní setkání, sportovně společenské víkendové akce, např. Valtické vinobraní nebo setkání českých a slovenských manažerů ve Vysokých Tatrách doplněné tenisovým turnajem o Manažerský pohár.

Významnou roli v prezentaci tuzemských manažerů má soutěž Manažer roku a ocenění Manažerský počin, které asociace spolupořádá.

Smyslem druhé ceny udělované průběžně po celý rok, je hlavně popularizace výjimečných přínosů českých manažerů ke zkvalitnění řízení, ocenění za výjimečné úspěchy českých manažerů při prosazení jejich firem, výrobků, technologií, vynálezů a patentů na domácím či světovém trhu.

Asociace se účastní také projektů financovaných ze strukturálních fondů. Třeba Klub pedagogického manažera pokračuje v projektu Evropská výměna zkušeností v celoživotním vzdělávání. Klub manažerek se podílí na projektu Adaptabilita malých a středních podniků na podmínky evropského trhu.

Letos v květnu byl za partnerství manažerské asociace zahájen projekt Interaktivní portál pro řízení a sdílení znalostí. Klub pedagogického manažera získal vloni od Národního vzdělávacího fondu ocenění – certifikát Pečeť kvality za projekt „Kvalitní zkušenosti – Kvalitní management – Kvalitní odborné školství“.