Jeden z největších výrobců minerálních vod v České republice, Poděbradka, zvýšil v loňském roce své tržby o deset procent, na 534 milionů korun. Tento úspěch přičítá vedení společnosti také zavedení výroby nových nápojů. Kromě přírodní a ochucené minerálky, kterou spotřebitelé znají zřejmě nejvíc, začal podnik vyrábět také klasické limonády z pitné vody.

„Začali jsme hledat 
a v rámci inovací jsme se rozhodli pro kategorie limonád. Limonáda je vyráběna podle tradiční české receptury," řekl ČTK ředitel závodu Jan Běhounek. Většinu produkce ale stále tvoří ochucené minerálky, mezi nejprodávanější patří ty s citrusovou příchutí.

Výrobní linky poděbradského závodu pracují podle sezonního vytížení, v létě podle Běhounka stoupne produkce o 100 procent. V plném nasazení závod vyrobí 45 tisíc lahví za hodinu.

Součástí hal, ve kterých pracuje přes 60 lidí, jsou i cisterny s cukrem nebo velké filtrační nádoby pro čištění minerální vody. Zde se minerální voda zbavuje železa po tom, co do závodu doputuje 
z jednoho z nedalekých vrtů 
z hloubky 130 až 160 metrů. Původní teplota vody kolem 13 stupňů Celsia je zachována po celou dobu manipulace až do uskladnění.

Několik dalších kontrolních vrtů v okolí slouží pro pravidelné monitorování kvality minerální vody, všechny vrty jsou opatřeny zabezpečovacím zařízením proti ekoterorismu. Kromě minerálních nápojů a limonád značky se v Poděbradce vyrábějí také nápoje pro některé obchodní řetězce.